Mijn zoontje is al 6,5 en kan nog steeds niet fietsen zonder zijwieltjes. Hoe leer ik het hem.

Ik heb er al veel tijd aan besteed. Kan hem niet uitleggen dat fietsen erbij hoort. Blijft Nederland het fietsland.

Weet jij het antwoord?

/2500

Laat hem lekker. Het klinkt alsof hij er geen last van heeft dat hij het nog niet kan en jij des te meer. Er komt een tijd dat hij gemotiveerd raakt om het te leren en dan heeft hij het in no time, vanzelf, onder de knie. Toegevoegd na 5 minuten: Ik was ook laat. Mijn vader draaide de wieltjes omhoog zodat ze er psychologisch gezien nog aanzaken. Fysiek had ik er niets meer aan. Daarna ging het leren fietsen, vanzelf...

Mijn zoontjes heb ik beide met zijwieltjes leren fietsen. Toen ze daar aan gewend waren, heb ik ze op een grasveld, op een klein fietsje gezet zonder zijwielen. Eerst gaf ik ze een klein duwtje, totdat ze op gang waren, en vervolgens lukte het ze om een paar meter door te fietsen. Ze vielen wel vaak, maar dat doet geen pijn op het gras. En door veel te juichen en motiveren, willen ze het juist vaker proberen! (niet te veel pushen) Ik zou me er niet al te druk om maken, soms vind een kind het gewoon erg lastig om zijn evenwicht te bewaren, en komt het vanzelf wel een keer.

gewoon tijd geven !!mijn neefje kon pas met 10 jaar fietsen ..hij wilde het gewoon nog niet leren .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100