heeft het eten van de moeder invloed op het slaapgedrag van een borstgevoede baby?

bijvoorbeeld dat je zo min mogenlijk suikers moet eten???

Toegevoegd na 1 uur:
de baby is 6 weken, ze moet het slapen dus nog een beetje leren denk ik,
Het lijkt alleen ondanks de rust reinheid en regelmaat steeds slechter te gaan.
De nachten ben ik heel blij mee zoals ze gaan.
Overdag is lastig, ze slaapt heeeel moeilijk in, veel huilen ook enzo en straks heeft mijn vriend geen vakantie meer en heb ik ook een kleine van 16 maanden die ook graag bij mama is (en mama bij haar) en dat is nu juist het lastige want ik kan me niet in tweeen delen....

Toegevoegd na 1 uur:
en die heeft 14 maanden lang zo moeilijk geslapen:(

Toegevoegd na 1 week:
ik moet minder voeding gaan geven ( 1 borst per keer) en fonteinvoeden (ik op rug, baby op mijn buik) want ze groeit enorm in gewicht en lengte, dit gaat merk ik idd het spugen tegen en ze is vermoeider van het drinken.
dat is dus niet het probleem (gelukkig)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eet goed en gezond en gevarieerd. >>>>wees matig met venkel en anijs!! Maar vooral belangrijk: Maak je niet te veel zorgen. Ik ben - en ook de Vereniging Borstvoeding Natuurljk - voor een no-nonsens aanpak. Doe maar gewoon. Doe wat gezond is. Overdrijf niets. Het Voedingscentrum heeft ook nog wel wat advies. Wat kun je wel en niet eten als je borstvoeding geeft? http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/borstvoeding/eten-tijdens-borstvoeding.aspx Toegevoegd na 9 minuten: Een van de grote voordelen van borstvoeding is: Je hebt het altijd bij de hand als troost. Of het nu 's nachts om 4 - 5 uur is of onder etenstijd of wat dan ook: je kan altijd de baby even aanleggen. Als die dan moe genoeg is van het drinken (dat is voor een baby zwaar werk) dan slaapt ie wel weer. Hoe oud is je baby?

Je zou anijsmelk en venkelthee kunnen drinken dit heeft ook invloed op de baby dat het goed slaapt en minder buikkrampjes heeft. Buikkrampjes wordt vaak veroorzaakt door (te) kruidig eten.

Als je zelf goed en gezond eet, dan zal je baby dat ook meekrijgen in de borstvoeding. Doe je het tegenovergestelde, dan merkt je baby dat ook. Bij ouders die roken, zie je dat babies darmkrampjes krijgen. Zou je veel koffie, cola of suikers naar binnen harken, dan heeft de baby daar ook last van. Teveel is nooit goed dus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100