heeft het eten van de moeder invloed op het slaapgedrag van een borstgevoede baby?

bijvoorbeeld dat je zo min mogenlijk suikers moet eten???

Toegevoegd na 1 uur:
de baby is 6 weken, ze moet het slapen dus nog een beetje leren denk ik,
Het lijkt alleen ondanks de rust reinheid en regelmaat steeds slechter te gaan.
De nachten ben ik heel blij mee zoals ze gaan.
Overdag is lastig, ze slaapt heeeel moeilijk in, veel huilen ook enzo en straks heeft mijn vriend geen vakantie meer en heb ik ook een kleine van 16 maanden die ook graag bij mama is (en mama bij haar) en dat is nu juist het lastige want ik kan me niet in tweeen delen....

Toegevoegd na 1 uur:
en die heeft 14 maanden lang zo moeilijk geslapen:(

Toegevoegd na 1 week:
ik moet minder voeding gaan geven ( 1 borst per keer) en fonteinvoeden (ik op rug, baby op mijn buik) want ze groeit enorm in gewicht en lengte, dit gaat merk ik idd het spugen tegen en ze is vermoeider van het drinken.
dat is dus niet het probleem (gelukkig)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek hier op provincie en plaatsnaam iemand bij jou in de buurt van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is je kleintje niet gewoon aan het 'regelen'? Het kan best zijn dat het dan een paar dagen lastig gaat. Veel voeden helpt echt. Heb je de oudste ook borstvoeding gegeven? Geef jezelf ook de tijd om te wennen. Komt tijd, komt raad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O, en rust en reinheid zijn prima, maar voor een groot deel van de borstkindertjes geldt dat regelmaat er geen goed aan doet. Laat het lekker over je heen komen en voed je kruimel als ze huilt. Die regelmaat komt vanzelf, maar niet met 6 weken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja oudste heeft ook de borst gekregen, regelmaat doe ik in de zin van vaste volgorde en plek van handelen e.d.
voeden doe ik puur op vraag.
regeldagen......, was het maar waar:) ze heeft dit moeilijk inslapen nu al 5 weken (alleen de bekende kraamweek niet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad, wennen aan een dag- en nachtritme zou geen 6 weken moeten duren.
voeden op vraag is heel goed. 's-morgens zat ik vol melk, dan kon mijn zoontje er wel 5 uur mee toe, maar tegen de avond was het bijna op, en moest ik om de anderhalf uur voeden en dan had hij alweer honger.
als de kleine 's-nachts wel goed slaapt, probeer dan toch te accepteren dat het overdag minder is. twee kleintjes tegelijk is zwaar. Mijn jongste sliep op een geven moment van 10 tot 12, de oudste van 12 tot 2, en dan de jongste van 2 tot 4. was de dag om en was ik de deur niet uit geweest. Maar het voordeel was dat ik voor beiden apart tijd had. En ga zelf 's-avonds vroeg naar bed als je vriend thuis is.

Het beste antwoord

Eet goed en gezond en gevarieerd.
>>>>wees matig met venkel en anijs!!

Maar vooral belangrijk:
Maak je niet te veel zorgen.
Ik ben - en ook de Vereniging Borstvoeding Natuurljk -
voor een no-nonsens aanpak.
Doe maar gewoon.
Doe wat gezond is.
Overdrijf niets.

Het Voedingscentrum heeft ook nog wel wat advies.
Wat kun je wel en niet eten als je borstvoeding geeft?

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/borstvoeding/eten-tijdens-borstvoeding.aspx

Toegevoegd na 9 minuten:
Een van de grote voordelen van borstvoeding is:

Je hebt het altijd bij de hand als troost.

Of het nu 's nachts om 4 - 5 uur is of onder etenstijd of wat dan ook: je kan altijd de baby even aanleggen.

Als die dan moe genoeg is van het drinken (dat is voor een baby zwaar werk) dan slaapt ie wel weer.

Hoe oud is je baby?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vandaag 6 weken, nog jong dus, ik weet het, maar het is vanwege mijn andere kleine dat ik dit vraag, het is soms best zwaar nu, 2 huilende kids, en als ik iets kan doen om het ze makkelijker te maken....:)

Andere antwoorden (2)

Je zou anijsmelk en venkelthee kunnen drinken dit heeft ook invloed op de baby dat het goed slaapt en minder buikkrampjes heeft. Buikkrampjes wordt vaak veroorzaakt door (te) kruidig eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met alle liefde van de wereld, maar helpt het want stiekem ga ik daar (zonder overdrijven) zwaar van over mijn nek, maar voor mijn kind wil ik het (als het zou helpen) zeker blijven proberen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anijs en venkel geeft een gunstige darmwerking en venkelthee is best te drinken het is wat zoet. Blijft je kindje krampjes houden en problemen met ontlasting zou ik advies vragen bij de huisarts/consultatiebureau
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LET OP: wees matig met venkel en anijs. http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/borstvoeding/eten-tijdens-borstvoeding.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijft je kindje huilerig kan het ook best zijn dat je melk niet genoeg voeding bevat. Dat was bij mij ook zo, toen moest ik op advies van consultatiebureau flesvoeding erbij geven. Let er op of je kindje genoeg aankomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katlyn: te weinig voedingsstoffen in de melk is echt heel zeldzaam, het consultatiebureau adviseert veel te snel om bij te voeden met fles. Beter is om gewoon veel vaker aan te leggen, dan trekt de productie vanzelf bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had een overproductie aan melk, maar mijn dochter viel af alhoewel ze voldoende dronk, ze huilde ook veel. Toen ik flesvoeding bij gaf was dit probleem over. Maar niet elke situatie is gelijk natuurlijk. Daarom wel advies let op het gewicht van het kindje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stippel heeft wel gelijk. als het even niet gaat, meteen adviseren ze de fles. en terug is dan moeilijk. Kathlyn heeft gelijk dat je goed naar het gewicht en de alertheid van je kindje moet kijken, want als de melk te weinig voeding heeft moet je wel bijvoeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik moet minder voeding gaan geven ( 1 borst per keer) en fonteinvoeden (ik op rug, baby op mijn buik) want ze groeit enorm in gewicht en lengte, dit gaat merk ik idd het spugen tegen en ze is vermoeider van het drinken.
dat is dus niet het probleem (gelukkig)
Als je zelf goed en gezond eet, dan zal je baby dat ook meekrijgen in de borstvoeding. Doe je het tegenovergestelde, dan merkt je baby dat ook. Bij ouders die roken, zie je dat babies darmkrampjes krijgen.

Zou je veel koffie, cola of suikers naar binnen harken, dan heeft de baby daar ook last van. Teveel is nooit goed dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nooit gerookt Fred en mijn kids hadden ook darmkrampjes dus die stelling van jou klopt niet! Het heeft vnl met kruidig eten te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn antwoord haal ik 'roken' aan als voorbeeld. Je mag daar ook iets anders voor neerzetten, en als dat in jouw geval 'kruidig eten' is, dan is dat iets wat je in jouw antwoord moet neerzetten. Het maakt mijn antwoord in ieder geval niet onjuist. Feit is dat babies onrustig worden van rokende moeders.