Weet iemand een goede film om een 12 jarige die steelt om om de grote piet uit te hangen op andere gedachten te brengen?

Zoals al omschreven, een 12 jarige die steelt, echt niets te kort komt wat zakgeld betreft, maar als er kermis of andere zaken zijn de behoefte heeft om al zijn vrienden te trakteren en dan echt niet schuwt om moeder of spaarpotje van neefje of nichtje leeg te stelen.

Betreft een jongen van 12 met een stevige vorm van ADHD.

Ik zou hem graag een film laten zien hoe slecht het af kan lopen als hij met dit gedrag doorgaat, of natuurlijk van kinderen die herstellen van dit gedrag en dan goed terecht komen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Laat hem de docu "russias toughest prisons zien"

Maar waarom een film. Je kan beter strenge regels opstellen, zoals al het gestolen geld inhouden van het zakgeld (hoewel ik het zakgeld helemaal in zou trekken). En laat hem werken in het huishouden zodat hij ziet dat niets vanzelf komt. En laat aan al zijn vriendjes weten dat hij steelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Persoonlijk vind ik dat ADHD niks met stelen te maken heeft en zie dit dus ook niet als een geldig excuus.
Ik lees impuls. Ik wil wat nu, ik heb het niet en ik weet waar ik het pakken kan. Alles achter slot en grendel. Dat ten eerste. Ten tweede, houdt elke keer wat zakgeld voor hem in, spaar dat en zeg dat hij het moet zeggen als hij naar de kermis of iets dergelijks gaat. Dit klinkt misschien kleinerend maar het is wel effectief. na een half jaar mag hij het zelf proberen.

mocht hij ondanks het slot en grendel toch stelen? vraag de wijkagent om eens langs te komen. Deze mensen hebben vaak verhalen over kruimeldiefjes en stralen gezag uit. Een beetje wijkagent wil dat best eens doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste zou je afschuwelijk boos moeten worden. Jij zelf, en niet de film de boel laten opknappen. En verder vertel je hem dat hij alleen maar een goede volwassene kan worden, als hij niet steelt. Maak een afspraak om te sparen, samen.
ADHD kinderen hebben erg veel moeite met grenzen ervaren in zichzelf, met andere woorden: gewetensvorming is moeilijk.
Vertel hem dat je een volgende keer hem echt moet aangeven bij de politie. En dat hij dan straf krijgt.

Heel veel sterkte. Pak hem stevig aan voordat hij jou stevig gaat aanpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk... Iemand die het snapt! Een kind is het eindproduct van de opvoeding die het van de ouders heeft gekregen, de sfeer in huis en de vrienden op school en vereniging. ADHD is daarin slechts een detail.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk heb ook jij gelijk, maar zoals ik al bij je voorganger een reactie achterliet wordt er gewoon gevraagd naar een film. Begrijp me niet verkeerd het is zeker niet lullig bedoeld, maar ik mag toch aannemen dat de vraagsteller ook al wel heeft gedacht aan deze mogelijkheden. Kinderen van 12 zijn tegenwoordig steeds moeilijker behandelbaar en snel op hun teentjes getrapt. Het is natuurlijk geen garantie dat zo'n eventuele film het probleem oplost, maar je zou het kunnen proberen. Ik heb het idee dat de vraagsteller het probleem eerst op deze manier probeert op te lossen en als dat niet mocht aanslaan alles serieuzer wil aanpakken. Eventueel dus naar de politie. Misschien vergis ik me, maar toch vind ik het een goede gedachte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, behandelbaar = handelbaar
Dan zou ik niet zoeken naar een film, maar naar documentaires: Het lijkt me goed, om dan te kijken naar hoe het echte leven er in een gevangenis uitziet en geen softe informatie...die zijn veel ingrijpender.
Onderstaand enkele mogelijkheden:
http://www.onlinedocumentaires.nl/category/genre/alle-documentaires/misdaad

http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/maatschappij/misdaad-en-straf.html

http://www.eo.nl/archief/tv/vreemdetralies

Docu's op Discovery en National Geographic etc. zoals America’s hardest prisons, locked up abroad.

Wat je daarnaast ook zou kunnen doen is met hem een bezoekje brengen aan een politiebureau, en hem daar de cellen te laten zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind zelf de Tasjesdief wel een goede film. Is een jeugdfilm over een jongen van 12 die steelt. Het is wel in een andere context dan het geval is bij de jongen die jij beschrijft. Maar de gevolgen wanneer hij betrapt word...