Je behoort oppas te regelen. Verder kan je gewoon beide fulltime werken daar is niets op tegen en ook geen wet voor.
11 jaar geleden
Ja, dat mag, als je maar zorgt dat er goed voor je baby wordt gezorgd.
Of je het wilt is een tweede, de meeste ouders vinden het prettig om toch een deel van de week met hun kind thuis te zijn.
En of het goed is voor een kind, daar zijn hele discussies over. Maar in ieder geval mag het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent toch een deel van de week thuis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het weekend natuurlijk ook. Maar de meeste ouders willen volgens mij niet allebei fulltime werken, al zit daar ongetwijfeld verschil in, regionaal ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel nou dat de een fulltime werkt met weekenddiensten en de ander doordeweeks, dan hoeft het kind maar 3 dg naar de kinderopvang, wat heel normaal is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan ben je nooit met zijn allen een dagje thuis....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, maar dat heb je ook niet als je gaat scheiden ;) Verder bestaan er nog steeds vrije dagen en feestdagen en voor sommige mensen is de enige manier om hun hoofd boven water te houden financieel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik veroordeel allebei fulltime werken ook helemaal niet, ik stel alleen dat de meeste mensen het niet willen... En de vraag gaat niet over scheiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle:Stel nou dat de een fulltime werkt met weekenddiensten en de ander doordeweeks, dan hoeft het kind maar 3 dg naar de kinderopvang, wat heel normaal is. Je verzint iets, ze werken nl. fulltime. Verder is het is niet normaal, je krijgt geen kinderen om ze uit te besteden.
Door de regels die de regering is gaan stellen en alle verhogingen is het gezin op de laatste plaats gekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodel: ik zei fulltime MET weekenddiensten. Dus bijv woe-do-vr-za-zo. En ja, als de regering wil dat we allemaal thuis zitten met de kinderen zullen ze toch iets moeten veranderen want veel mensen kunnen dat helemaal niet financieel. Maar in dat stukje van de discussie heb ik geen zin, vooral ook omdat mijn kinderen nooit naar de opvang zijn geweest ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar ze heeft het niet over weekenddiensten...
Maar ach ja het is net waar je persoonlijk de voorkeur aan geeft, ik ben ook thuisgebleven voor de kids en gaan werken toen ze weer naar school gingen.
Natuurlijk mag je gaan werken als je een baby wilt. Er zijn tegenwoordig goede opvangmogelijkheden zoals een KDV en gastouders. De laatste tijd is zelfs bewezen dat minstens het eerste jaar de opvang bij een gastouder beter is dan bij een KDV.
Misschien heb je nog jonge ouders of schoonouders die het leuk vinden om en deel van de verzorging voor hun rekening te nemen.
Mocht er onverhoopt iets zijn met je kind(ziek) heb je nog altijd vakantie dagen die je kunt opnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog dan heb je calamiteitenverlof of zorgverlof!
Ja hoor. Iedereen mag kinderen krijgen.
Ook fulltime werkende ouders en ook misdadigers of alcoholisten of drugsverslaafden.

Daar hoef je niet voor getest te worden, je hoeft niet intelligent te zijn, of zelfs maar een beetje slim, je hoeft er niet voor te kunnen zorgen, je hoeft er niet voor thuis te blijven, je hoeft niet gezond te zijn.

Alle kinderen hebben recht op zorg en liefde.
Maar de mate waarin dat gegeven wordt
blijft discutabel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoor ik hier een belerend ondertoontje of is dat mijn interpretatie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoor hem ook maar ben t er wel mee eens. Als je voor kinderen kiest vind ik ook dat er tenminste 1 ouder vaker thuis hoort te zijn. Dan maar wat minder geld maar je bent er wel voor je baby. En ik zeg NIET dat degene er niet is maar wel in mindere mate.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK zou hier goed overnadenken, want wat ga je met die 2 dagen weekend doen? !00% besteden aan je kind?
Of willen de ouders ook nog vrije tijd om activiteit te ondernemen.
Ik heb in mijn omgeving slechte ervaring met fulltime werkende ouders. De kinderen komen op de laatste plaats en ouders moeten zo nodig tânnissen, hardlopen en gezellig uit enz. Triest.
Bewust thuisblijvende ouder.
Tuurlijk mag je werken dat mag altijd! Maar wat wil je precies weten of het maatschappelijk verantwoord is of zo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie bepaalt/zegt wat je mag doen??
Waar ben jij bang voor?
Waarom stel je deze vraag?
Welk antwoord geef jij op deze vraag?
Wat wil jij met het kind doen, wat wil je partner, zijn er mogelijkheden tot goede opvang, voel jij (of je partner) beperkingen als je niet fulltime buitenshuis kunt werken, ect. ?

Schrijf jouw antwoorden op en kijk ernaar, voel wat ze met je doen.
Bespreek deze gevoelens met je vrienden/partner. Probeer je niet te laten leiden door oordelen, van jezelf of anderen, over hoe iets 'hoort'.