Kan het kwaad wanneer een baby van 7,5 maand 1 keer boerenkool eet?

Een vriendin van mij heeft haar baby gisteravond boerenkool gegeven. Nou was ze in de war met andijvie en kwam er hierna achter dat dit dus mag pas vanaf 1 jaar mag. Kan dit kwaad 1 malig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K
burgos
12 jaar geleden
Als het kind niet de hele nacht heeft gegild
v/d kramp, dan is het in iedergeval niet
verkeerd gevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je merkt het vanzelf wel. Meestal is er niets aan de hand. Die van mij aten echt alles al heel snel met de pot mee en vonden alles ook lekker, ze wilden hetzelfde eten als wij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel.
de vezels van boerenkool zijn wel wat zwaarder verteerbaar, dus overdrijf het niet.

Antwoorden (2)

Het kan vast niet veel kwaad, maar ik zou wel even opletten of de baby moet overgeven of diarree krijgt oid.

Als die vriendin oplet en het niet vaker geeft is het vast niet heel erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach als ie er geen krampjes van heeft gekregen... Dit soort groenten zijn vooral lastig omdat ze vaak niet zo goed vallen bij onze babies.
Hetzelfde als uien en knoflook.
Dus misschien hebben ze hierdoor wel een doorwaakt nachtje gehad met een huilende baby.
Vervelend, maar verder kan het geen kwaad voor een keertje.
Het is niet zo dat baby-lief ineens het loodje legt na een hapje boerenkool. Wel zo dat z'n darmpjes dit nog niet zo goed kunnen verwerken vandaar die eventuele slapeloze nacht.