Wat kan je doen aan slecht in slaap vallen?

Mijn zoontje 4 die valt zo ontzettend moeilijk in slaap, dit probleem speelt al sinds zijn 2e jaar.
Hij voelt zich niet op zijn gemak alleen, en slaapt in feitte ook altijd met zijn ogen een stukje open.
Soms valt hij pas tegen 22.30 in slaap.
Wat ervoor zorgt dat hij moeite heeft met opstaan in de ochtend, om op tijd naar school te gaan.

Wie heeft er tips?

Hij gaat altijd op tijd naar bed, 19.00 uur, verhaaltje lezen helpt niet, warme melk helpt niet, warm bad helpt niet.
Nachtlampje helpt niet.
En ik heb het echt geprobeerd 2 jr lang, maar het veranderd niet.
dus geen kwestie van consequent zijn is het.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben gewoon naast mijn zoon gaan zitten, boekje erbij, en vanaf dat moment sliep hij binnen vijf minuten. Pas toen hij bijna zes was en minder bang, ben ik gaan afbouwen. Eerst naar een andere kamer op dezelfde verdieping en nu hij 6,5 jaar is, ga ik gewoon naar beneden, wel met alle lichten aan en de kamerdeur ook een stukje open. Je verwent hem niet, ook al denk je van wel. Wat zal die jongen van jou gelukkig zijn dat je bij hem komt zitten. Gun het hem gewoon en trek je niets aan van wat anderen zeggen over 'verwennen'. Tenslotte moet die jongen ook gewoon fris op school komen, anders krijg je daar weer problemen. Dus, gewoon een tijdje volhouden en daarna afbouwen.

Heb 3 jaar ook zo`n probleem gehad met mijn zoontje,ook hulp gezocht en van alles geprobeerd. Toen kwamen wij per toeval op een site waar ze het hadden over Kindival van VSM en dat hielp heel goed. http://www.vsm.be/nl/index.php/component/content/96?task=view kijk maar eens misschien is het de moeite waard om eens te proberen. Hoop dat je er baat bij hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100