Is Nederland nu te laat met het ingrijpen van de mexicaanse griep?Zou je je kind laten inenten?

omdat er toch wel lichte paniek heerst nu onder mensen met name om hun kinderen?zou jij je zelf en je kind in enten zoja waarom en ze nee waarom niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (11)

'Is nederland te laat'. Ik denk dat dat een beetje een gekke vraag is. Het vaccin is pas sinds kort beschikbaar. Dus of Nederland te laat is of niet doet niet ter zake. Het was er eerder niet.

Ik zou mijn kind niet laten inenten. Griep is griep. En het risico dat je iets van een slecht getest vaccin oploopt is net zo groot, zo niet groter, dan dat de griep serieuze gevolgen voor je kind heeft, mijn inziens.

Toegevoegd na 6 minuten:
Overuren
Maar ook al raken meer mensen besmet, het vaccin is er simpelweg niet eerder dan eind oktober, zegt Rolf Remori, directeur Vaccins van het farmaceutische bedrijf GlaxoSmithKline. Volgens hem zijn alle hens aan dek in Duitsland en werkt het extra personeel overuren.

In zijn laboratorium staan broedmachines met duizenden eieren waar in de dooier een anti-virus groeit. Het duurt zeker drie maanden voordat de entstof klaar is om ampullen mee te vulllen, zegt Remori. Sneller kan het niet.

Ook viroloog Ab Osterhaus bevestigt dat er niet ingeënt kan worden vóór de verwachte griepgolf in augustus. "Na de oogst moet het anti-virus door allerlei testen schoongemaakt worden. Dat neemt nou eenmaal tijd."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vaccin was er niet eerder, dus of het te laat is of niet, dat doet er niet toe, nu is het er...
Aan elke inenting kleven bezwaren en jij moet de beste beslissing nemen naar je eigen gevoel, want feiten ken je niet...

Mag ik iets aanhalen wat niet genoemd is... Als jij of je kind de griep krijgen, wat heel normaal is tijdens een leven hoor, en je doet er niets aan om het te voorkomen, dan moet het lichaam alles oplossen, dat is een risico, maar als je het overleeft dan maakt dat het lichaam en geest sterker... Je lichaam heeft bewezen FIT (zich aangepast) te zijn op de huidige stand van het samenleven... En je overwon de ziekte en krijgt een hele boel levensvreugde als kado erbij...
Dus als je moedig bent en je strijd met open vizier tegen de griep, dan krijg je de overwinning als je het overleeft...
Neem je een vaccin, dan ben je laf, durft het niet aan, dus dan krijg je niet de overwinning naderhand... Zo zit het...

En in mijn gevoel is de griep een dna-recombinant-product van astrale origine en is ontworpen en naar hier gebracht om de mensheid te dienen en levensvreugde terug te brengen over de hele wereld... Het is een wake-up call, dat ons eraan herinnert dat gezondheid niet een luxe is of een vanzelfsprekendheid... En dan past alleen maar diepe dankbaarheid... En dat was nu net de bedoeling van deze griep...

En volgens Friedrich Nietzsche: Alles wat je overleeft, maakt je sterker...

Ik zou mijn kinderen niet laten inenten, ook mezelf niet... Ik wil gewoon zien wie het overleeft, Ik of de Griep... Ik ben toch al klaar om te sterven, elke dag opnieuw en elke dag is al een geschenk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk als je zegt dat elke dag een geschenk ik maar ik vind het behoorlijk cru om te zeggen dat iemand die een vaccin neemt laf is. Wanneer je in een risico groep zit dan loop je een verhoogt risico en dan kan ik het me heel goed voorstellen.
Je gaat toch ook niet vrijwillig een snelweg oversteken omdat je dan, als je het overleeft, kunt zeggen dat je sterker geworden bent???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
YviB... Ja klopt je hebt gelijk, ik ga ervan uit dat de vraagsteller gezond is... En vergat even dat anderen meelezen en dat anders KUNNEN zien... Maar je hebt gelijk, was de vraagsteller niet gezond, dan had ik een ander antwoord gegeven...
Vaccinaties zijn nooit voor niets. (maar wel gratis) En ik ben van mening dat als je in een bepaalde groep valt dat je dan gewoon je vaccinatie moet halen. Dus ook het aantal kleine kinderen die in een relatief groot aantal nu ook als risicogroep geregistreerd worden...

Dus om antwoord te geven op je antwoord: Als ik kinderen had gehad dan had ik ze zeer zeker laten inenten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Helemaal eens, maar zijn niet gratis. Je betaalt ze via je belasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké... Dan heeft die vaccinatie je lang gelede al eens een paar cent/euro gekost... Wilde alleen maar aangeven dat het niet zo is dat je voor die vaccinatie ook nog extra moet dokken, voordat je een prikje krijgt...
Pas op het moment dat mijn huisarts me verteld dat het verstandig zou zijn me te laten inenten wil ik er over na gaan denken of het nodig is en in overleg met hem zal ik dan een beslissing nemen. Maar hier ga ik niet vanuit omdat ik en mijn kinderen vooralsnog niet in een risico groep vallen.
De bericht geving rondom de griep maakt het er allemaal niet duidelijk op, daarom vertrouw ik op mijn huisarts, hij is voor mij dé aangewezen persoon om hier iets nuttigs over te zeggen naar mij toe.
Wat het te laat zijn staat al in andere antwoorden, als jij morgen bij de bakker 15 miljoen taarten besteld heeft hij ze ook niet morgen klaarliggen en dan hebben we het bij vaccins niet over iets wat binnen een paar uur 'klaar' is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
te laat of niet ,na het lezen van dit hoeft het niet meer voor mij.
http://sites.google.com/site/toymonk5/kritisch-nieuws/news/journalist-jane-burgemeister-klaagt-vn-aan-voor-poging-tot-massamoord-via-vaccin-mexicaanse-griep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, een crackpot-site! Goede bron! (NOT)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar jane burgemeister is echt en haar zaak waar ze voor vecht ook.
laat jij je dan maar lekker inspuiten met iets,laat ik het anders zeggen.
wat zit er allemaal voor bestanddelen in dat vaccin.
weet je het niet .
laat dan maar inspuiten joh.
je hebt je er duidelijk niet in verdiept.
Ik zou zeker mijn dochter in laten enten, juist omdat er de afgelopen tijd jongeren worden getroffen door het virus. Ik neem liever het zekere voor het onzekere, en hoop haar nog lang bij me te mogen houden.

Door ziekte krijg ik zelf ook de inentingen, en heb dus ook gezegd tegen me huisarts geef maar aan me dochter, maar helaas die keuze mag je niet zelf maken.

Zelf kerngezonde jongeren overlijden aan dit virus, en natuurlijk ook aan een normale griep overlijden ieder jaar genoeg mensen, maar dat zijn geen jonge kinderen. Dat zijn meestal de ouderen en de zwakkeren. Niet dat dat het minder erg maakt, maar toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Volkskrant las ik vanmorgen dat "niet de vaccins doden veroorzaken, maar juist de ongegronde verdenkingen ertegen" , dit zei hoogleraar klinische virologie Louis Kroes (Leids Universitair Centrum). Hij maakt zich grote zorgen over de "dubieuze geschriften".
"Deze griep is veel gevaarlijker dan welke bijwerking dan ook, als je tot de risicogroep hoort is inenting altijd verstandig" aldus Kroes. Hij vraagt zich ook af waarom mensen denken dat de overheid de burgers met opzet schade zou willen toebrengen.

Ik was al van plan om mij te laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep (ik werk in de zorg) maar voel mij nu nog meer gesterkt in die mening. Waarom zou ik al die vage "kruidenvrouwtjes" e.a. geloven?
Als ik mijn gezin kon laten inenten deed ik dat ook, al zou ik het zelf moeten betalen!!!
Volgens mij onderschatten veel mensen griep!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen gaan ervan uit dat mensen sterke beesten zijn. Maar kijk je terug, dan zie je dat de inentingen hebben voorkomen dat enge ziektes tegenwoordig nog grote groepen kinderen doen sterven, zoals dat in het verleden was. Dezelfde griep, die nu de mexicaanse griep heet, heeft in de jaren 20 van de vorige eeuw nog zeer veel slachtoffers gemaaakt. Mensen weten dat niet meer.

Je kunt ook niet alle risico's wegnemen. Als je allergies bent voor het vaccin, dan helpt het je niet of schaadt het zelfs, maar als de kans dat het helpt groter is dan de kans dat het je niet helpt, heb je maar 1 keuze.

Waarom zijn de mensen die zich zo inspannen tegen dit soort zaken toch altijd geitenwollensokkendragers of religieuze fanaten.
Ik ben zelf inmiddels ingeent tegen gewone en mexicaanse griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA natuurlijk laat je je kind inenten! Je wil toch niet dat je de kans loopt dat het fataal afloopt als je kind de Mexicaanse griep krijgt?

Of ben ik nou echt de sukkel van de week?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is het te gek voor woorden om niet het vaccin te nemen terwijl je het gewoon in je schoot geworpen krijgt. Als je dit aan de andere kant van de wereld zou vertellen zouden ze je eerst voor je kop slaan en daarna je vaccin afpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het maar eng om "blind" achter de wetenschappers of regeringslui aan te rennen. Of nederland te laat is? Ik denk eerder te vroeg! Een goed vaccin wordt eerst jaren getest (dit zegt het rivm zelf) en dit vaccin is er binnen een paar maand.... En ik vraag me nog steeds af, op wie hebben ze het vaccin getest dat ze er ZEKER van zijn dat het nu ook ineens veilig is voor ukkies?
Moet ik mijn kind daarmee laten inspuiten?
Als het er eenmaal in zit, krijg je het er niet weer uit...
En voor er weer een open deur wordt ingetrapt, de reguliere vaccins worden al jaaaaaren getest.