Hoe stel ik discozwemmen mij voor?

Mijn zoon van acht gaat met vijftien jongens uit zijn klas discozwemmen; een kinderfeestje tot 21.00.... Is dit wel safe, aangezien het een behoorlijke groep is in het donker? Zou het bad zelf wel verlicht zijn ( zodat ze eventueel mijn zoon op de bodem zien liggen) Kortom, ik vind het doodeng, ik zelf heb ervaren dat tijdens het stoeien ik steeds kopje onder ging en bijna verdronk. De badmeester greep gelukkig op tijd in. Ik heb het zwembad gebeld maar die komen natuurlijk ook het gewenste antwoord. Brrr, wie heeft hier ervaring mee? Ik overweeg om mijn kind niet te laten gaan maar je begrijpt dat het veel weerstand oplevert.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Via bijgevoegde site vind je meer info in verband met disco zwemmen.

Er wordt bij discozwemmen uiteraard discomuziek gespeeld en er zijn spectaculaire lichteffecten voorzien.
Verder zijn er ook drijf vlotten en drijf staven.
Er worden ook begeleide spelletjes gedaan.
Er is wel degelijk extra bewaking op zo'n avond.

Vermits er staat dat je uitsluitend onder ouderlijke begeleiding kan deelnemen als je geen zwembrevet hebt ga ik ervan uit dat je als ouder ook in de buurt kan of mag zijn als jouw kind wel een zwembrevet heeft.
Je kan het alleszins vragen bij de organisatoren van het evenement waar jouw zoontje verwacht wordt.

Verder kan ik enkel zeggen loslaten, loslaten en nog eens loslaten want het is niet omdat er jou ooit iets ongewenst is overkomen dat het ook jouw kind overkomt.
Overdracht van Angst... Dat is dé kwelgeest-valkuil van vele ouders.
Toch loslaten en Vertrouwen hebben in de capaciteiten van jouw kind én in de goeie aanpak van de organisatoren van dit soort evenementen.
Oh ja...
Je kent toch nog de wet van actie en reactie hé.
Je trekt aan waar je het vaakst aan denkt.
Dus ook door vaak te denken aan datgene wat je heus niet wenst trek je het ongewenste net aan.
Doorbeek dus die angstcirkel en durf te vertrouwen en te genieten.
Je doet er zowel jouw kind als jezelf een plezier mee.

Ik merk ook dat je maximum 13 jaar mag zijn dus er zijn dan ook geen extreem grote leeftijdverschillen.
Mij lijkt het bovendien één van de leukste ontspanningsmogelijkheden die je een kind kan gunnen.
Trouwens...
Volgens de statistieken gebeuren de meeste ongelukken nog steeds thuis dus houdt thuishouden, theoretisch gezien, een groter risico in.

Ik hoop voor jouw zoontje dat jij leert vertrouwen en dat hij zich daardoor maximaal kan ontplooien zoals hij wil.

Succes ermee en Fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eigenlijk is er niet zo gek veel verandering hoor, als dat je normaal gaat zwemmen... het enige is dat de lichten boven het zwembad iets donkerder staan, dat er discolampen aan zijn en dat er muziek aan staat. De verlichting van het zwembad zelf blijft gelijk. Veiligheid staat bij een zwembad voorop en een zwembad kan het zich niet permiteren dat er iemand iets gebeurt! Er lopen op zo'n avond ook vaan meer badmeesters rond om de veiligheid te waarborgen. Let wel: als je zoon niet goed kan zwemmen dan is het altijd verstandig om dit vooraf al aan de badmeester door te geven, zij zullen dan vaak een extra oogje in het zeil houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook nog vragen of je zelf mee mag om je kind in de gaten te houden, maar ik zou gewoon vertrouwen op het personeel, tenzij er regelmatig kinderen verdrinken in dat zwembad...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vragen of je zelf mee maggaan is wel een goede tip vind ik. Degene die het feestje organiseert vind het vast niet erg om wat extra waakzame ogen te hebben. Maar misschien moet de vraagstelster dan niet bovenstaande reden geven, maar gewoon aanbieden om mee te gaan.
Disco zwemmen is zwemmen met disco lampen en muziek (en er lopen genoeg badmeesters rond) de disco lampen zijn meestal zo fel dat het eigenlijk helemaal niet donker is