Ik geef voetbaltraining aan kinderen van 12/13 jaar Ze luisteren totaal niet Hoe kan ik ze wel laten luisteren?

Ik moet 10x vragen of ze even willen luisteren maar ze praten gewoon door met elkaar Wat is een gepaste manier om ze wel te laten luisteren? Of een gepaste 'traf'?
Ik heb ze er al heel vaak op aan gesproken maar ze blijven niet luisteren...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (10)

Straf= ze niet laten spelen, ze mogen lekker op de bank blijven zitten.

Wanneer je aandacht van ze wilt, moet je ze een presentje geven als ze wel goed hun best doen.

Na een tijdje zullen ze het slechte gedrag wel afleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef volleybaltraining.. Altijd als ze remoerig zijn, blijf ik stil, kijk ze aan en zeg niks totdat ze doorhebben dat het menens is. Ze worden vanzelf stil meestal als iemand door heeft dat ik wacht, zegt diegene 'ssssst' tegen de ander.

Als ze eindelijk stil zijn, geef ik ze een preek als ze te ver zijn gegaan. Als het wel mee viel zeg ik iets in de trant van 'en we kunnen eindelijk weer verder' of, 'bedankt voor de pauze'. Iets sarcastisch.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1.
Dat is het, het werkt vaak als een trein.
Als kinderen hard door je heen praten? Ga fluisteren. Staan ze tijdens een activiteit te schreeuwen en druk te doen? Freeze, stop de activiteit en zeg geen woord totdat je hun aandacht hebt.
Eventueel maak je daarbij een afgesproken handgebaar, bijvoorbeeld 1 hand omhoog en de andere hand die het gebaar ssst maakt bij je lippen. Het is dan de bedoeling dat de kinderen dat overnemen. De kinderen moeten dan 1 voor 1 het gebaar overnemen en pas als iedereen weer stil is word de activiteit weer doorgezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens. Straffen helpt echt niet! Maakt ze alleen maar baldadiger.
Wat ook helpt is als er een of twee vervelen ze ALLEMAAL 2 rondjes om het veld te laten lopen (ofzo). Op die manier breng je ze iets bij over discipline. Waarschijnlijk is het dan een kwestie van tijd voordat ze elkaar op slecht gedrag gaan aanspreken. Als er dan een aantal vragen: Waarom moet ik ook lopen? Dan zeg je gewoon: Omdat jullie een team zijn, en als iemand zich niet netjes gedraagt zijn jullie allemaal "de klos"

Kijk wel uit, ze zijn nog jong en laat ze wel plezier houden. Probeer een middenweg te vinden en beloon ze als ze zich netjes gedragen. Stimuleer goed gedrag door ze iets te beloven (bijv. partijtje als ze goed de oefeningen uitvoeren en luisteren.)

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hele dikke plus!
Zorg dat de bal bij hun ligt, het is hun voetbaltraining en niet die van jou. Blijf rustig en begin pas weer met uitleggen als jede aandacht hebt. Wijs ze op hun eigen verantwoording, wat willen ze tijdens de training,wat is hun uiteindelojke doel? Zijn ze er om lol te trappen of om iets te leren?!
Probeer zo min mogelijk te dreigen met concequenties, laat ze het zelf maar oplossen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een manier om de aandacht te vragen is het volgende met de groep af te spreken:
"Als ik mijn hand opsteek (zo!) dan wil ik graag iets zeggen en dat iedereen luistert. Als je dit gebaar ziet, steek dan zelf ook je hand (zo!) omhoog en dan wachten we tot iedereen klaar is om te luisteren."
Daarmee bereik je dat het vragen om een actieve luisterhouding een zaak wordt voor en van iedereen. Je moet dit dan wel consequent zo doen.
Uit eigen ondervinding weet ik dat dit werkt.
Bovendien wordt deze manier ook steeds vaker op scholen gebruikt, dus voor veel kinderen is het misschien al herkenbaar en vertrouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werd altijd gestraft dat ik een rondje moest rennen om het voetbal veld :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een fluitje!
Dan heb je meteen hun aandacht :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tekeer gaan, schreeuwen en vragen helpt niet, gewoon wie niet luistert speelt niet, zo doet onze trainer het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon even omdraaien , en een stukje gaan lopen ,dan zou je wel merken dat het stiller wordt , op dat moment kom je terug en kijk je ze serieus aan ,als je dit doet dan weten ze dat ze fout zijn , succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd ze bij de eerstvolgende training in de kleedkamer. Dat praat gemakkelijker dan op het veld.
Wacht dan net zolang tot ze stil zijn. Ze zullen zich vanzelf gaan afvragen waarom ze moeten wachten en het zal stiller worden.
Ga dan met ze in gesprek.
Zeg dat jij ze heel graag voetbaltraining wil geven, maar dat dat niet mogelijk is als ze niet luisteren.
Zeg dat ze er rekening mee moeten houden dat jij op het veld niet zo hard kunt schreeuwen.
Probeer de methode die Wilma aangaf in te voeren.
Zeg ook dat je niet verder gaat met de training als ze niet luisteren. Geef aan dat dat ten koste van hun training en prestaties gaat.
Wees hier heel consequent in.
Ga je niet "overschreeuwen!".
En ja, als niks helpt, zou ik zou stoppen met die trainingen

Straf geven is zinloos. Iedereen is daar voor z'n plezier.

Cadeautjes geven als ze luisteren is nog zinlozer, zelf heel raar. (Wie gaat dat betalen?)