Zoon (10) verslaafd aan gamen op de computer, wat te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

1; Wachtwoord op de computer zetten. Dit doe je bij Gebruikersaccount. 2; Een kookwekker zetten. 3; Hem helpen met een andere hobby zoeken.

U kunt vast wel achterhalen op welke sites hij die games speelt. D.m.v. de geschiedenis te bekijken. U kunt deze sites dan gewoon blokkeren. Vraag me niet hoe dat precies moet, want dat weet ik niet.

gewoon een tijd afspreken. jij bent de baas in huis en waarschijnlijk is die computer ook van jou. dmv bijvoorbeeld een wachtwoord, zodat hij er ook niet stiekem op kan gaan.

Geef 'm een keus. Óf de computer helemaal weg, óf zich houden aan de afgesproken speeltijd zonder gejammer.

hele duidelijke grenzen stellen. Vaste tijd of alleen voor schoolwerk. Jij bent zijn opvoeder - jij maakt de regels.

Uw zoon van 10 speelt zo graag op de computer omdat hij daar ruimte heeft om zelf zelfstandige activiteiten te doen. Vervolgens vind hij dit leuk en gaat hij dit steeds meer meer willen doen. Tip: He needs an hobby bv hem inschrijven in een bepaalde soort gevechtsport Hij zal dit leuk vinden(normaal gezien)

Wel eens gehoord van "verbieden"? Gewoon een tijdje doen... Het is jouw taak als ouder je kind te behoeden voor zaken als verslaving.

het enige wat ik wil toevoegen bij de andere antwoorden is: er zou psygologisch iets niet goed kunnen zijn met je zoon. dit bedoel ik niet als belediging, maar bij veel kinderen is gamen een manier om te ontsnappen aan de realiteit. misschien wordt hij wel gepest op school? ik weet dit omdat ik als kind hetzelfde had

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100