weet niet welke leeftijd je doelgroep is, maar het volgende kan miss een idee zijn.
vraag de kinderen een blij iemand te tekenen en een verdrietig of boos iemand.
dan in de kring vragen waar ze boos of verdrietig of blij worden. (leren herkennen, benoemen/aangeven, ander kinderen moeten luisteren naar de ander)
eventueel kan je dit onder de tekening schrijven.
als er kinderen de vraag hebben beantwoord komen verhalen vanzelf op gang (wie heeft dit ook weleens? waar wordt jij blij/verdrietig/boos om?) kan je een spelletje doen.
jij doet met je mimiek en lichaamstaal een blij/verdrietig/boos persoon na, en de kinderen moeten raden welke emotie het is. afhankelijk van de leeftijd kan je vragen waar ze dit aan zien.
iets oudere kinderen kunnen misschien aangeven hoe ze getroost werden en of waardoor hun boosheid verdween.
ook kan je een soort van rollenspel doen: iemand doet een emotie na, en de andere moet proberen de persoon te troosten.
je kan het zover uitbouwen als je zelf wil, (b.v. praten over pesten) maar natuurlijk is het allemaal afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.