Stel dat een moeder na dat ze haar kind heeft afgestaan voor adoptie spijt krijgt en haar kind terug wil kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een moeder haar kind ter adoptie afstaat (bij de geboorte), heeft zij tot 30 dagen de tijd om zich te bedenken.
Hierna verliest zij alle rechten over het kind.

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet.

Daarom moet ook niet in een opwelling een kind ter adoptie worden afgestaan - het is een beslissing-voor-altijd....

Het zou ook erg oneerlijk zijn tegenover de adoptie-ouders en het betreffende kind : je hebt het hier niet over een uitgeleend boek!

Alleen in Amerikaanse comerciële films komt dat af en toe voor. En natuurlijk kan het zijn, dat het kind, als het volwassen wordt/is, de behoefte voelt de biologische moeder te ontmoeten.

Maar als moeder terugkomen op je besluit is in principe niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je antwoord was even nieuwsgierig nog een vraagje is het anders met een open adoptie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet niet wat een 'open' adoptie is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je _kunt_ een kind niet in een opwelling ter adoptie afstaan.
En de juridische regels zijn voor een open adoptie gelijk.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij: als je binnen 48 uur spijt krijg word het wel terug gedraaid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ze heeft een contract gemaakt, dus dat kan niet. behalve als de nieuwe ouders van het kindje ermee eens zijn. dan kon het volgens mij wel