mijn kindje kan nooit slapen en gaat dan zitten en wil op zijn moeder wachten wat moet ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi, Als mijn kindje dit bij de oppas zou doen, zou ik het heel graag willen weten. Er is vanzelfsprekend wel een reden waarom dat kindje dat doet. Misschien is het kindje we bang dat mama niet terug komt. Mijn kindje deed dit op een andere manier en bleek verlatingsangst te hebben. Het was aan mij om mijn kind vertrouwen te geven dat mama altijd terugkomt. In de dagelijkse situatie kun jij er weinig aan doen, vrees ik. Jij bent niet een onderdeel van het probleem. Alleen het kind geeft duidelijk een signaal af waarnaar geluisterd moet worden. Soms is dit heel makkelijk door moeder op te lossen en in enkele gevallen moet er gewoon hulp gezocht worden. Hulp hoeft niet direct als zwaar te worden gezien. Een kinderfysiotherapeut (psychosomatisch) kan enorm veel opleveren. Ik hoop dat het kindje het vertrouwen krijgt want een keer niet slapen is niet erg. Een lange tijd niet slapen en geen vertrouwen hebben is wel erg. Wat enorm lief overigens dat jij je als oppas hier zorgen over maakt en indirect al meedenkt/zoekt naar oplossingen. Ik heb ook zo'n oppas en zij is mij goud waard.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100