Ik wil bij mijn vader wonen, maar ik vind het zo lullig voor mijn moeder en ik weet niet of het kan met school. Wat moet ik doen?

Ik vind het zo rot voor mijn moeder en stiefvader om na 12 jaar opvoeding te zeggen dat ik bij mijn vader ga wonen. En ik weet dat het mijn keus is, en dat ik moet doen wat ik het beste vind, maar ik weet zeker dat ze er mee zullen zitten ( moeder en stiefvader ) daarbij ga ik na de vakantie naar de middelbare school ( voor het eerst ) en ik weet niet of het wel kan dat ik in de eerste weken of maanden naar een andere school ga. Wat moet ik nou doen? Ik weet dat het mijn keus is maar dalijk gaat mijn moeder denken dat ze geen goede opvoeder is enzo... help, alsjeblieft!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Wat betreft je school-vraag: vraag aan je leraar / schoolhoofd hoe je dit moet aanpakken, die weet precies hoe het zit met regels en wetten enzo.

Over de andere vraag: je kan aan ons prima uitleggen wat je bedoelt, en ook dat je het vervelend vindt VOOR JE MOEDER.
Dat betekent:
a. Dat jij verstandig omgaat met het hele verhaal, en dat jij heel sterk bent in zo'n lastige situatie, want je durft te zeggen wat jij moeilijk vindt; en
b. Dat je moeder je blijkbaar veel goeds heeft meegegeven; dat je zo goed nadenkt over de dingen heb je van haar geleerd.

Als je dat dus eerlijk met haar bespreekt, ziet ze hoe goed je dit probeert aan te pakken. Als goede moeder moet ze voorbij haar eigen wens kunnen kijken, en zien wat voor jou belangrijk is.
Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ga gewoon eens met je moeder aan tafel zitten en leg in jouw woorden uit waarom je graag bij jouw vader wil wonen. Als je het goed uitlegt, zal ze er zeker begrip voor hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt eigenlijk twee vragen. Je wil weten hoe je het met je moeder wil aanpakken en je wil weten of je het met school wel kan.

Misschien moet je eens met het tweede beginnen. Je zou doordeweeks bij je vader kunnen zitten en in het weekend bij je moeder. Je kunt tegen je moeder zeggen dat het je ook lijkt dat je je vader wat beter leert kennen. Tenminste, ik neem aan dat dat de reden is?

Als het je bevalt kun je aan je moeder aangeven dat het makkelijker is dat je daar woont.

Fijne situatie is het niet. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan zeker, je moet je gewoon van te voren goed informeren op de school waar je heen zou gaan en waar je heen wil, en veel informatie vragen.
Zeg tegen je mam dat je van haar houdt, en altijd van haar zou houden, en dat niemand ooit voor je kan doen wat zij voor je heeft gedaan. Zeg dat je ook graag wilt weten hoe het is om bij je vader te wonen, en dat je dat dus wilt proberen, om te zien hoe het gaat.
Als het je lukt bij je vader te wonen, heb je daar die school, en je vrienden, en is het dus handig als je daar blijft wonen, en in weekenden en vakanties naar je moeder gaat.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het wel goed zeggen hoor!! Maar je kunt toch ook doorweeks bij de een en dan ik het weekend bij de ander?? Ofzo iets.. Of week om week?

En zo het altijd voorzichtig kunnen te vragen tegen je moeder, ( en natuurlijk niet vergeten te vragen aan je vader of het mag.) XD

Succes op je school!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had een aantal jaren geleden ook het zelfde probleem. Ik loste het zo op:
Ik wilde naar mijn vaders huis en mijn moeder vond het ook belangrijk dat ik mijn vader vaker zie.
Gelukkig woont mijn vader redelijk dichtbij mijn moeder. Dus elke weekend ging ik naar mijn moeder zodat ik mijn moeder blijf zien en ook mijn vader
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het gewoon zeggen tegen je moeder maar je niet wel eens langs komen logeren want je moeder vind het al niet leuk dat je weg gaat of je slaap 1 week per maabd bjj je moeder dan ziet ze je vaak want jn de vakantie zou ik vaker komen of 2 weken per maand maar ik zou je moeder niet in steek laten. Dat is een beetje lulig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet bij het begin doorstrepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee leuk, een rebus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Als jij bij je moeder wilt wonen, maar als je moeder denkt dat dit geen goed idee is, dan kun je altijd een proefperiode aangaan.
Uiteindelijk beslis jezelf.
Maar een proefperiode kan geen kwaad.
Misschien kan er dan op een bepaalde manier ook rekening gehouden worden met school.

Ik zou het wel zo snel mogelijk melden.

Hadden ze het iets eerder geweten dan hadden ze het eerder kunnen regelen.
Ook voor jezelf zou dat prettig zijn geweest, een andere school halverwege een schooljaar is misschien lastiger.

Maar het is NIET onmogelijk.

Succes in ieder geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel wat je denkt en voelt. Je moeder houd van je, en zal er zeker begrip voor hebben.