kan het zo zijn dat mijn zoontje last heeft van volle maan?

als het volle maan wordt is hij nogal prikkelbaar. hij is ook een zeer hoog sensitief kind.maar hoe ik hier mee om moet gaan weet ik niet. heeft iemand serieuze tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is hij wel een weerwolf? Nee, maar even serieus: Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk, aangezien het enige verschil tussen volle maan en een andere soort maan is, dat volle maan helemaal verlicht woord door de zon. Door de stand van de maan, zou hij denk ik wel onrustiger kunnen worden, omdat de krachten op de aarde daardoor verschillen.

Het beste antwoord

Haha, hier ook een kreeft met alle symptomen van bovenstaande. Ja, het is echt zo, met volle maan ben ik reuze druk en klets wat af. Ik slaap dan een stuk minder goed, veel dromen. Het kan, zeker weten. Zelfs de bevalling van mijn dochter kwam met volle maan op gang. Je lichaam bestaat voor een groot deel uit water, de maan heeft invloed op de getijden, dus waarom ook niet op het water in je lijf?
Ik heb op scholen gewerkt, en vele malen gemerkt dat op bepaalde dagen hele groepen kinderen idioot druk waren, kwam er vaak pas 's avonds achter: oja, natuurlijk, volle maan.
Laat hem overdag lekker zijn energie kwijtraken, buitenspelen, rennen, bewegen is aardend.
Kan hij een kamer krijgen aan de kant van het huis waar de maan 's avonds niet te zien is? En ook verduisterende gordijnen kunnen toch wel iets van de kracht afweren. Verder kun je er niet zoveel aan doen, alhoewel Bach bloesem remedies: Rescue Remedy iets ondersteunend kan helpen, of Waterfall Essences, als je dat kunt krijgen nog beter bij de kinderen van deze tijd (en hoge trilling).

Nog een tip voor de kinderkamer: zorg ervoor dat deze prikkelarm ingericht is: zo min mogelijk plaatjes aan de muur, speelgoed ingepakt in kasten/kisten/dozen, kleding netjes in de kast opbergen, rommel van de vloer, rustige kleuren in de kamer, geen drukke patronen op muren of gordijnen. Zo mogelijk teveel aan speelgoed elders opbergen (zolder). Geen openstaande kastdeuren, dat geeft onrust. Klein orientatielampje. Geen overvolle speelgoedbakken/lades onder het bed, dat voelt een hoogsensitief kind aan. Regelmatig stof verwijderen, dit verfrist ook de energie. Spaarlampen, tl lampen zijn storend. Geen tv of radio op wachtstand laten, zelfs als het dichtbij het bed is de stekker eruit doen 's avonds, want ik voelde vroeger zelfs de condensatorspanning aan en slaap nog slecht als dat onder spanning staat (zoek op internet maar over magnetische velden, daar zijn hsp's erg gevoelig voor. Geen wekkerradio naast het hoofd plaatsen.
Valt het kind voortdurend uit bed of verschuift het opzij of naar voeteneind, kan het last hebben van energie van wateraders e.d. , probeer het bed eens op een andere plek uit.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb ooit van een politie-agent gehoord dat er met volle maan ook meer problemen zijn.
Vraag advies aan je huisarts, hij kan je doorverwijzen. Of neem contact met algemeen maatschappelijk werk in jouw buurt. Of bijv met stichting MEE. Deze instanties ook pedagogische hulp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor betere gordijnen. Blijkbaar is hij gevoelig voor het extra licht snachts. Hij slaapt slechter en wordt daar prikkelbaar van. Logisch ook. Dus, verduisteringsgordijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volle maan heeft inderdaad effect op mensen. Mijn vrouw is ook heel prikkelbaar en regelmatig komen we de dag daarna er achter dat het volle maan was.
Blinderen helpt niet wij hebben rolluiken dus geen last van licht in de slaapkamer.
Je kunt er proberen rekening mee te houden als het volle maan wordt en bepaalde (stress) situaties vermijden.
Mijn vrouw valt ook onder hsp dus zal daar wel mee te maken hebben.
Als je zoontje wat ouder is kan hij zelf proberen er rekening mee te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je zelf (of de vader, als die er is) wel anders met volle maan... Daar kan hij op reageren.
Die gordijntip vind ik overigens een goede, en verder zou ik het maar een beetje zo laten. Probeer eventueel de agenda een beetje rustig te houden rond die dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Er is veel onderzoek gedaan naar de effecten van volle maan (Lunar effect) en vooralsnog is er geen overtuigend bewijs dat er een causaal verband is tussen de volle maan en het menselijk gedrag. Heeft je zoontje toevallig laatst Twilight of een soortgelijke film gekeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou zeker kunnen. Maar om goed antwoord te geven op de vraag is het belangrijk zijn leeftijd en dierenriemteken te weten.
Bij kinderen die zijn geboren onder het sterrenteken 'Kreeft', heeft een volle maan veel invloed. In Engeland worden deze kinderen moonchildren genoemd. De maan heeft namelijk invloed op de intuitieve vermogens van de mens. Aan Maankinderen worden dan ook magische eigenschappen (intuitieve vermogens) toegekend zoals: helderziendheid, helderhorendheid, heldervoelend, helderruikend, helderproevend helderwetendheid.