Uit onderzoek is gebleken dat baby's in de buik al waarnemen. Ze horen omgevingsgeluiden en reageren daar ook op. Ook kunnen ze emoties waarnemen en zelf ervaren.

Een baby zal dus ook de stem van zijn vader herkennen, net zoals hij ook reageert op bepaalde muziek die hij tijdens zijn verblijf in de buik heeft gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat klopt helemaal, mijn man heeft een hele zware stem iedereen is er bang van behalve me kleine man van 7 weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker!!! Dus praat en zing zo vaak mogelijk tegen de buik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De baby zal het herinneren vanaf 3/4 weken voor de geboorte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook van die mooie bollen die een zacht tinkelend geluid laten horen als je beweegt. Je draagt ze aan een ketting. De zwangere vrouw kan dat dragen tijdens haar zwangerschap om zo de baby een herkend geluid te laten horen na de geboorte. Minstens zo belangrijk is de stem van de vader en moeder om het kindje zich op het gemak te laten voelen na de geboorte. Lekker praten dus tegen die bolle buik ;-)