Hoe komt het dat ik onbewust pennen zit te slopen door de clipjes ervan weg zit te drukken met mijn duim?

..met als gevolg **KNAP** en het clipje is stuk.

Per maand gaan er hier wel enkele pennen doorheen op deze manier. Hoe komt dat ik dit onbewust doe? En hoe leer je dit af?

Bekende gewoonte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben blij dat het niet erger is dan dat. Ik heb een kind dat pennen opeet, ik krijg hem gemiddeld eens per week helemaal onder de blauwe inkt thuis want dan is hij bij de vulling aangekomen ;-)

Het beste antwoord

Dat doe je automatisch Als je het vaak doet ga je het automatisch doen gewoon vragen aan iemand dat hij moet zeggen dat jij die pen moet neer leggen
Mijn juf doet het ook (;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet in jou mate maar het komt ook bij mij wel eens voor ;)

Toegevoegd na 34 seconden:
Afleren doe je dat door je pen neer te leggen als je die niet gebruikt, maar soms vergeet ik dat en dan is het knap...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb jij iets nodig om mee te friemelen om jezelf te kunnen concentreren. Daar is niks mis mee, het kost je alleen wat veel pennen. Probeer eens een stressballetje te pakken in plaats van een pen. Kauwgom kauwen wil ook wel eens helpen.

Er zijn ook veel mensen die
- droedelen
- op pennen knagen
- nagelvelletjes pulken
- aan hun hoofd krabben
- eten
om zichzelf te kunnen concentreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een gewoonte en die zou je op de volgende manier af kunnen leren:

Zodra je merkt dat je duim het clipje weer gaat bewerken, leg je je pen neer en je vouwt je handen, waarbij je je duimen stevig tegen elkaar duwt, de ene nagel in de duim op de plaats waar je normaal tegen het clipje van de pen duwt. Hierdoor krijg je toch een zelfde soort sensatie als wanneer je met je duim tegen het clipje duwt en het spaart je pen.

Succes!