Hoe verander ik het ritme van mijn zoontje van 6 weken oud?

Hij slaapt na zijn fles van 18/19 uur 6 uren achter elkaar. 'S nachts slaapt hij maar 3 uren achter elkaar. Als ik hem rond 23 uur wakker maak drinkt hij niks... Ik zou graag willen dat hij 's nachts 6 uren slaapt! Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ritme van hele jonge kinderen verandert erg veel en snel.
Door te schuiven met voedingen en hem wakker houden door te spelen (voor zover dat lukt) kan je daar wel wat verandering in brengen, maar dat zal niet altijd lukken.

Je zoontje is 6 weken, hij is nog op zoek naar een ritme, je kan het wat sturen, maar helemaal veranderen zal niet lukken en is ook niet nodig, het kom vanzelf goed.

Het eerste jaar zal je regelmatig bezig zijn met het zoeken naar een ritme wat voor jou en je zoontje prettig is.

Je kan proberen de fles van 18/19 uur wat later te geven, misschien helpt dat.

Je kan het ook omdraaien en proberen jouw ritme, tijdelijk, aan te passen aan dat van je zoontje, door om 19 uur zelf ook even lekker een 'tukkie' te doen.

Toegevoegd na 58 seconden:
het flesje van 18/19 uur eerder geven , bedoel ik
en misschien iets minder zodat hij om 23 uur wél trek heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zijn flesje van 18/19 vervroegen zodat hij vroeger in de avond weer een flesje wil. Misschien slaapt hij dan snachts wel langer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een babytje van pas 6 weken?

Is heel normaal dat ie 's nachts maar 3 uur slaapt.
Is heel normaal dat ie nog geen "ritme" heeft.

Je kunt wel een heel klein beetje schuiven met voedingen.
Maar je hebt een levend kind.
Geen te programmeren popje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te veel luisteren naar het consultatiebureau, als hij verder tevreden is, doe je het prima. Je doet het zowizo prima. Een kind van 6 weken kan helemaal nog niet 'te veel' groeien en er zijn er bij die 10 x per dag aan de mem willen. Dat is allemaal prima. Prijs je gelukkig dat je een baby hebt die geen 'huil-drie-uurtje' heeft tussen 6 en 9 's avonds....
We zouden allemaal wel willen dat pasgeboren baby'tjes s'nachts lang slapen, maar zo werkt het helaas niet! Hij heeft tijd nodig om in een ritme te komen...jij kan dat een klein beetje sturen met de voeding (hoeveelheden/tijden), maar voorlopig zal hij jou nog sturen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf moeder van 4 kinderen en deed het op deze manier;
De voeding van 18.00u. kregen ze om 17.00u. en de laatste voeding om 23.00u. Soms moest ik ze echt wakker maken. Dat kun je misschien zielig vinden maar, je moet je kindje ook helpen een ritme te vinden. Ze sliepen dan meestal al snel door naar 06.00u. in de morgen.
Toen je nog zwanger was, sliep je kindje meestal als jij wakker en in beweging was en werd pas actief als het merkte dat jij rustig werd.
Nu zijn de rollen omgedraaid en das voor je kindje best moeilijk.
Het zal best wel tot een week of 10 duren voor hij/zij in dit ritme zit, maar het gaat lukken.
Succes.