hoe kan het toch dat mijn zoon van 7 maar in zijn broek blijft plassen?

we hebben al plas fysio gehad nu medicatie maar nog steeds geen dag droog.

Toegevoegd na 11 uur:
wij zijn onder behandeling in het vu bij de kinder uroloog.
S Nachts nog een luier, eerst maar overdag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn jullie al bij een arts geweest? Leggen jullie er veel druk op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps..loenie, ik had je reactie nog niet gelezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er nog wel een paar! Is hij hypergeconcentreerd als hij ergens mee bezig is en vergeet hij daardoor te gaan plassen? Is hij 's-nachts wel zindelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat het alleen om 's nachts?
En hoe erg vindt hij het zelf?

Het beste antwoord

Heel herkenbaar, ons zoontje van 5.5 jaar heeft ook al een tijd van die kleine plasjes in zijn broek. Tijdens onze vakantie heeft hij ook bijna niet in zijn broek geplast. Hij is wel onder behandeling bij een uroloog. Het schijnt dat hij niet voelt wanneer hij moet plassen. Hiervoor heeft hij het medicijn Dridase gekregen. Dit zou zijn hersenen moeten prikkelen zodat hij het wel voelt aankomen. In het begin dacht ik dat het goed werkte. Maar nu na de vakantie zijn we weer helemaal terug bij af!! Vandaag weer 3x in zijn broek geplast. Je mag niet boos worden want hij voelt het echt niet, maar je hebt wel een hele lange adem nodig. De uroloog heeft aangegeven dat we een lange weg te gaan hebben. Wanneer iemand andere ervaringen of tips heeft hoor ik dit graag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/16805-natuurgeneeskunde-bedwateren-en-blaasontsteking.html

Misschien heb je hier iets aan. Ik ken iemand die heeft hetzelfde probleem. die heeft tot haar 17e in haar bed geplast. Er werd medisch niets geconstateerd. Dus het hoeft niet altijd in die sfeer te liggen.

Probeer eens een psycholoog, Er kan iets spelen wat je als ouder niet weet en wat dit wil kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige ziekenhuizen hebben een "plas en poeppoli". Daar werken artsen, psychologen en fysiotherapeuten gezamenlijk aan het probleem. Misschien dat je daar je licht kan opsteken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb in mijn jeugd tot mijn 14e verjaardag in bed geplast. Bij mij was het puur de spanning. Toen mijn ouders (eindelijk) gingen scheiden was het in één keer over. Daar wil ik natuurlijk niet mee zeggen dat dat bij jouw zoon ook het geval is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het overdag EN 's nachts is heb ik ook geen antwoord.

als het alleen 's nachts is zat ik ook met een kind van 7 dat het geen nacht droog hield (en hij wilde wel), zelfs als hij in de auto in slaap viel ging het mis.

De dokter had toen een tip waarvan ik eerst dacht, maakt dat nou uit maar bij ons heeft het geholpen.

Ik moest hem 's avonds nog eens laten plassen maar niet om 23 uur wat ik normaal probeerde (en soms lag hij dan al in een zwembad te slapen, hij sliep ook gewoon door in zijn natte bed). Ik haalde hem er ca 21:50 uur uit, toen was hij altijd nog droog. Maar hij deed dan wel een plas en gek genoeg redde hij het meestal dan de rest van de nacht. Toen dat goed ging heb ik de tijd met 15 minuten per keer later gemaakt en op een gegeven moment ontdekte ik dat hij dan echt moest plassen maar blijkbaar toch had geleerd het niet meer te laten lopen.

hij is nu droog (heeft 3 maanden geduurd) maar ik haal hem er wel altijd nog 1x uit.
amigo
13 jaar geleden
Siepie, huur bij een medische winkel eens een plaswekker. Want dat heb je nog niet geprobeerd? Dan hoef je niet steeds met je kind voor hem ook moeilijke gesprekken en consulten te doen. Met die plaswekker kan hij er snel af zijn en dat gebeurt dan gewoon thuis. Werkt voor veel kinderen, ook oudere kids, geweldig (vaak in ieder geval). Maar geef het een kans!
Een paar nachten trainen en hopenlijk zie je resultaat!

Misschien heb je het vroeger al wel een keer geprobeerd, maar probeer het nu nog maar eens dan. Soms zijn de kinderen er nog niet aan toe, zo jong.

Juist door al die onderzoeken en de nadruk op zijn broekplassen voer je de spanning op voor hem en bereik je eigenlijk het tegenovergestelde.

Het zou geweldig zijn als dit velreden tijd wordt!

Toegevoegd na 8 uur:
na je toevoeging: dat zijn toch belastende onderzoeken. Mogelijk nog medicatie erbij slikken.

Hou in ieder geval die plaswekker in gedachten. heb er snelle en definitieve resultaten mee gezien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan erfelijk zijn en kan een generatie overslaan. Maar het kan ook met spanningen te maken hebben. Misschien wordt hij gepest?
13 jaar geleden
Siepie, ik heb tot ca. m'n 12e in bed geplast .Waarschijnlijk niet iedere nacht , omdat mijn moeder me 's avonds uit bed nog liet plassen .
Ik heb empirisch vastgesteld dat ik 'n kleinere blaas heb dan anderen . Ik denk dat het bij mij ook anders functioneert . Als ik nodig moet en ik schenk er geen aandacht aan , kan ik het langer ophouden . Daarentegen , als ik er aan denk haal ik soms het toilet al niet droog meer . Wat mensen hebben als ze aan iets lekkers denken , loopt het water ze in de mond . Ik heb dat denk ik met plassen . Als ik nodig moet en ik ben me ervan bewust , is het hollen geblazen .