Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Hoe berg ontstaat is niet geheel duidelijk. Waarschijnlijk is er sprake van een verhoogde activiteit van de talgklieren waardoor een overmaat aan talg-achtige substantie wordt uitgescheiden die er voor zorgt dat oude huidcellen niet worden afgestoten, maar aan elkaar blijven koeken. Ook kan een lokale gistinfectie een rol spelen (pityrosporon-gist), hoewel de meningen hierover verschillen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat het mede een erfelijke aangelegenheid is. Mijn dochter had het erg. Ik heb in de periode zelfs 2 x al het haar verwijderd om het te verminderen, wat op termijn ook heeft geholpen. Mijn zoontje derentegen, die van een andere vader is, had nergens last van

Toegevoegd na 40 seconden:
ps. mijn dochter blijkt allergieen te hebben (wat mede de berg kan verklaren) en mijn zoontje heeft dat niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Berg wordt in de medische literatuur vaak beschreven in relatie tot neiging tot een Astma achtig beeld waar allergieen ook nevenverschijnselen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochtertje had als baby 'berg'. Laatst (9 jr) kwam het weer terug. Het verwijderen ervan is niet zo fijn.
Ik heb begrepen dat het KAN komen door het niet goed uitspoelen van zeepresten...
Ik let daar nu meer op, want ze vindt haren wassen erg vervelend.

Ach, het gaat vanzelf weer over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding