hoe haal je je moeder over je te vertrouwen om alleen uit te gaan met je vrienden?

mijn moeder twijfelt of ze me alleen uit kan laten gaan. wat is een normale tijd thuis te komen op je 15e?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ligt er een beetje aan waar je heen gaat en met wie. Mijn dochter van 15 moet om half 2 thuis zijn als ze uitgaat, maar dat is dan hoogstens 1x per maand. Als ze "gewoon een beetje gaat chillen" dan vind ik plm 23.30 laat genoeg. Alleen uitgaan lijkt me niet goed. Met je vriend(inn)en en dan altijd samen fietsen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk beide jullie kanten te begrijpen.
Je moeder is zoals bijna iedere andere moeder bezorgt. Jij ziet de angsten van je moeder niet en dat is ook wel begrijpelijk.
Deze vraag is voor iedere ouder persoonlijk.

Ik zelf vind dat je op je 15e nog best jong bent en dan wel met je vrienden/vriendinnen uit kunt gaan, maar zeker niet tot in de nacht.

Spreek met je moeder samen een goede tijd af en ga niet meteen tegen stribbelen. Als jij je gewoon aan je afspraken houdt, zul je merken dat je moeder je daar met de tijd wel losser in zal laten! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als meisje zijnde is het best jong wat de leeftijd betreft jong...maar jonge meisjes van 15 kunnen soms volwassener zijn dan meisjes van 18.

Een normale tijd tja...moeilijk te zeggen, je moeder vertrouwt jou wel(misschien), maar vrienden daar ligt de vraag....omdat je moeder twijfelt moet je haar ook respecteren dat ze bezorgd is en je niet tot midden in de nacht uit laat gaan. Neem in het begin genoegen met de tijd die ze met je afspreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertrouwen moet je winnen,verdienen.Laat je moeder zien dat je zelfstandig en verstandig bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door goed afspraken met elkaar te maken.
ga eens rustig met je moeder praten over dit onderwerp,bespreek met elkaar zaken als waar je heen gaat en vooral met wie,vraag waar ze zich zorgen om maakt en bedenk samen wat oplossingen zijn.Het is waarschijlijk moeilijk voor je moeder om je wat losser te laten omdat ze zich zorgen om je maakt,en dat kan ik me goed voorstelen.Zo zou je bijvoorbeeld af kunnen spreken dat je altijd een telefoon bij je hebt en je even belt om opgehaald te worden als je een keer later dan wat je normaal uit wil gaan.Of dat als je met clubje vrienden uitgaat de jongens met de meisjes naar huis fietsen en die als laatste naar huis gaan zodat de meiden niet alleen naar huis hoeven.Het is een kwestie van vertrouwen en dat moet groeien als jij laat zien dat jij je verstandig en volwassen gedraagt is het voor je moeder makkelijker om je vrijer te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je moeder of ze mee wil gaan de eerste keer (tot bijvoorbeeld 10 uur).

Ik weet het dat het niet stoer is om met je moeder in de kroeg te zitten, maar dan kan zij wel zien waar je bent. Ze ziet hoe jij je daar gedraagt en dat geeft haar weer meer vertrouwen in je. Ga de eerste keer dan ook lekker vroeg, ten eerste ziet je moeder dan dat het inderdaad later pas gezellig wordt en ten tweede is het dan minder raar om met je moeder daar binnen te stappen.

Daarnaast spreek je met je moeder een tijd af waarop je weer thuis bent (of waarop zij je kan komen ophalen) en houd je hier ook aan. Want om je moeder jou te laten vertrouwen moet je natuurlijk ook wel te vertrouwen zijn...