Wat doen ze met een ingegroeide slotje van een oorbel?

Mijn dochter van 5 heeft 2 maanden geleden oorbellen laten schieten. Vandaag zag ik een bloedkorst achter 1 oor. Die heb ik verwijderd. Toen wilde ik de oorbel eruit halen maar die blijft halverwege steken. Ik heb het vermoeden dat het slotje IN het oorlel zit. Ik heb de huisartsenpost gebeld en zij zeggen dat ze dit vaak horen. Ze moet er zo heen.
Weet iemand wat ze gaan doen? Kunnen ze het verwijderen met algehele verdoving? Want ik denk dat ze het hele ziekenhuis bij elkaar gaat gillen als ze het plaatselijk verdoven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
5.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze hebben het al eerder meegemaakt op de Huisartsenpost, dus ze hebben ervaring, maak je niet te druk, als je met plaatselijke verdoving te keer gaat wil dat niet zeggen dat je het voelt, maar eerder dat je bang bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Algehele verdoving is niet bepaald gezond, dat wordt alleen gebruikt als het nodig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja klopt allemaal wat jullie zeggen. We gaan het zo beleven en laat ik wel weten hoe het is gegaan. Even de tandjes op elkaar dan maar.
Ivana
10 jaar geleden
Ze verdoven met een verdovings-spray. Het slotje is er waarschijnlijk bij aanbrengen te ver opgedrukt. Meestal gebeurt dat bij dikke oorlelletjes.
Mijn echtgenoot heeft er zo legio moeten uithalen. Komt allemaal goed!! Niet te angstig zijn.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik vroeg me af hoe het gegaan is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja @Bianca2509
Hoe is het afgelopen met je dochter en het slotje?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi allemaal, het was een heftig gebeuren maar al met al toch gelukt. Het slotje zat inderdaad verstopt in het gat in haar oorlel. Dit is een veel voorkomend geval. Maar de dokter wilde haar verdoven met een prik. Wat doet een 5jarige als ze dat hoort en ziet? Juist, gillen, brullen, tegenstribbelen! Me hart brak maar ik wilde het opgelost hebben voor haar. Zuster erbij om haar vast te houden maar ze was zo sterk, dat werkte niet. Toen wilde ze wel op me schoot maar nog steeds niet de prik. Een verdovingsspray was geen optie want het moest van binnen uit gebeuren. Dus de dokter vroeg of ik haar in een houdgreep kon nemen. Dat dus gedaan, zuster haar hoofd vastgehouden en de dokter de prik gegeven. Toen gelijk de oorbel teruggeduwd in haar oorlel zodat het slotje tevoorschijn kwam. Slotje los gemaakt en de oorbel op de normale manier eruit gehaald. Ze was gelijk rustig daarna en opgelucht. Mama ook!! Ze kreeg een kadotje van de zuster en een medaille omdat ze toch wel zo stoer was. Pfff wat een ervaring weer.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nou gelukkig maar. Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen als ouder niet prettig is. Maar fijn dat het zonder operatie of iets gedaan kon worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was wel erg benieuwd hoe dit door de dokter gedaan zou worden: terugduwen, ja logisch wel, zo is het ook er in gekomen. Fijn dat het opgelost is, ja welke 5 jarige wil nou wel een prik... nou dan, was niet slim van de dokter dus.
Ook voor mamma fijn dat 't goed is afgelopen!

Het beste antwoord

Ik verwacht dat ze haar niet verdoven, maar haar even afleiden en het slotje met een tangetje lostrekken. Maar ga niet lopen gissen wat er kan gebeuren, jouw angst, onrust merkt jouw dochter. Zij zal hier zelf ook nerveus van worden. Wacht af wat er gaat gebeuren en laat de arts het werk doen. Blijf rustig, dat is het beste wat je kunt doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie. Ik zal me angsten in bedwang houden, maar het slotje is niet meer te zien. Het zit echt IN het oorlelletje. Gewoon weg, niet meer te zien. Toen ik aan haar oorbel trok (zachtjes) voelde ik 1 klik en verder ging gewoon niet. Ze heeft er veel pijn aan als ik er aan zit. Aan de achterkant zie je ook pus en een wit bolletje naast het pinnetje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen zorgen, er zit waarschijnlijk een dun velletje overheen. Dit is zo los. Voordat ze het los maken, ontsmetten zij het oortje, door het koelen van het ontsmettingsmiddel is het oortje al minder gevoelig.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke we gaan het beleven. Ik laat nog wel weten hoe het is gegaan. Ook wel handig voor de volgende om het lezen. :s
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is heel vervelend als zo'n klein meisje pijn heeft, ook voor de moeder die het even hard voelt. Leidt haar af van het naar de dokter moeten, ga even met haar spelen tot het tijd is om te gaan. Zorg dat je de dag net zo invult als je anders zou doen.
Heel veel sterkte hiermee. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel geruststellend.