Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De urine van onze zoon van 3 ruikt erg sterk, is dat normaal?

Hij heeft nog wel eens een ongelukje en dan valt op dat zijn broekje erg vies ruikt. Hij heeft geen klachten en plast normale hoeveelheden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Dat is niet normaal. Vraag beantwoord. Sinds enige tijd bestaat er een beroep "geneesheer" het schijnt dat deze mensen medische vragen kunnen beantwoorden. Misschien woont er een bij jou in de buurt of wie weet heeft een kennis ooit van z'n geneesheer of dokter" gehoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou inderdaad eens met je zoontje naar de huisarts gaan, dit kan verschillende oorzaken hebben.
Ivana
10 jaar geleden
Je kan ook gewoon zijn ochtendurine naar de huisartspost brengen. Ze kunnen dat onderzoeken voordat je een afspraak hebt. Dan krijg je meteen de uitslag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal zijn urine inderdaad voor de zekerheid een keertje bij de huisarts laten 'sticken' maar de geur doet mij niet denken aan een cystitis, is meer een lucht zoals die in een urinoir hangt. Hij drinkt ruim voldoende dus de urine is niet erg geconcentreerd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een geur van urine wordt anders (sterker) onder invloed van lucht. Daarom is de geur bij een ongelukje (en in een urinoir) anders dan 'verse' urine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je kind weinig drinkt en plas lang ophoud, ruikt het sowieso wat meer. Maar kan ook bv. duiden op suiker. daarom bij twijfel huisarts bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding