Kan het kwaad als je per ongeluk mieren eet?

Mijn zoontje van 2 zat in de tuin te spelen toen hij ineens een paar mieren op at. Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
18.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
in sommige landen is het een delicatesse

Antwoorden (2)

Nee dit kan geen kwaad. Was een eiwitrijk tussendoortje zonder gevolgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tenzij hij er allergisch aan is kan het geen kwaad. Wat voor problemen kan zorgen is het mierenzuur dat ze gebruiken om hun te verdedigen. Maar als dat maar enkele zijn zie ik geen probleem. Mieren zijn perfect te eten in survival omstandigheden.
Maar als je gerust wil zijn zou ik eens naar een dokter of hospital of de antigiflijn bellen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar de dokter voor het opeten van mieren....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd "als je gerust wil zijn dan kan je naar een dokter bellen". Wij zijn hier geen dokters, en daarom zijn onze antwoorden vrijblijvend. Ik zou dan best begrijpen dat een ouder van een kindje van 2 jaar erg ongerust is. Dan kan het een geruststelling zijn dat een dokter ons antwoord bevestigd of juist niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel daar heb je gelijk in, heb je niet gezegd. Maar een dokter kan hier niks mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan gaat die dokter het zelfde vertellen als wij en dan is mama en papa tevreden en wij ook. :-)