Mag je sperti zetpillen bij kinderen (4 jaar) toepassen ?

10 jaar geleden
in: Kinderen
3.7K
SnakeEye
10 jaar geleden
omdat het kind aambeien heeft...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kind van 4 krijgt niet vanzelf aambeien, naar de dokter ermee om de achterliggende oorzaak te behandelen.
SnakeEye
10 jaar geleden
Hij is inmiddels al 6 x bij de huisarts en dokterswacht geweest. De pijnklachten begonnen zondag 21 april. De klachten bestonden uit hevige pijnklachten in de onderbuik. De pijn komt ongeveer om de 10 minuten. Hiernaast had hij ook diarree en was erg hangerig. We dachten dat het om buikgriep ging. Bloed laten prikken, bleek schoon alleen een beetje tekort aan ijzer. Urine meerdere malen gecontroleerd, was ook niets mis mee. Het kind schreeuwt van de pijn als de pijn er is en pakt zijn plasser en geeft aan dat zijn poeperd pijn doet. Afgelopen zaterdag heeft moeder ontdekt dat het kind aambeien heeft, omdat het kind uitstulpingen heeft bij het poepen. We hebben telkens het gevoel dat we niet serieus worden genomen. Ze kijken ons aan van daar heb je de aanstellers weer. Maar ik zal u vertellen het is echt geen pretje als een kind van 4 de godganse dag kermt van de pijn. En we voelen ons helemaal niet op ons gemak bij de huisarts. Het enige wat we kregen is creme voor zijn poepert deze zou pijnverzachtend werken. En een drankje om zijn stoelgang soepel te houden. Verder geven we hem paracetamol zetpillen. Al met al duurt dit nu al bijna 2 weken en nog steeds geen verbetering. Je wordt er zo moedeloos van...

Het beste antwoord

Nee, Sperti is niet geschikt voor kinderen, zowel de zalf als de zetpillen niet, met een kind van 4 jaar en aambeien kun je sowieso beter de huisarts inschakelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist!