er is een verschil tussen het eten van rauw vleesrundvlees, kip, vis en varkensvlees
dit is het gevolg van verschillende bacterien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

rauw vlees is slecht voor alle kinderen van 0 tot +100 jaar...

rauw vlees kan ziektekiemen en andere vervelende stoffen bevatten waar je niet op zit te wachten...
Kleine kindjes met hun kleine lijfje zijn daar nog veel kwetsbaarder voor dan grote kinderen en volwassenen...

Toegevoegd na 5 minuten:
Recent onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu wijst uit dat in rauwe vleesproducten zoals filet americain en carpaccio de bacteriën salmonella en E-coli voor kunnen komen. Deze veroorzaken buikgriep. Ook bestaat het gevaar op een besmetting met toxoplasmose, een parasiet die bij het ongeboren kind ernstige aangeboren afwijkingen of sterfte kan veroorzaken.

Maatregelen
Om deze ziekten te voorkomen, worden nieuwe maatregelen genomen bij procedures op de boerderij, bij de slacht en de productverwerking. Absolute voedselveiligheid valt echter niet te garanderen. Het advies aan vrouwen in de periode van conceptie en zwangerschap luidt dan ook om geen rauw vlees te eten. In voldoende verhit vlees overleven deze organismen en bacteriesoorten niet.

als ze zo voorzichtig zijn met zwangeren, duidt dat er op dat je er niet lichtzinnig mee om moet springen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed antwoord, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 alleen al voor de eerste zin.
Ja dat lijkt me wel.
Daar worden ze ziek van.
Er zitten bacterien in die nog niet dood zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, mijn dochtertje (1,5) is echt dol op file american. Maar ze is nog nooit echt ziek geweest ofzo. Wel een snotterbelletje op z'n tijd maar daar is het echt mee gedaan.
Ja, de darmen van deze leeftijd groep hebben nog niet zoveel weerstand dan van de grote mensen. Dus een infectie zal eerder en harder toeslaan. Geen aanrader dus.!