wanneer kind ziek na aanraking met persoon met griep?

Zaterdag is er kraamvisite geweest, en zojuist vertelde ze mij (maandag)
dat ze gisteravond (zondag) griep heeft en nu met hoge koorts zit.
Hoe groot is de kans dat mijn kind ook de griep krijgt,

ze heeft de baby wel vastgehouden en geknuffeld.
En wat kan ik doen om dit te voorkomen?

maak mij zorgen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel je huisartsenpost en stel de vraag daar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krijgt de kleine borstvoeding? Dan is de baby ongeveer net zo resistent als de moeder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het moment dat je met de baby naar buiten gaat. Winkel bus enz worden ze ook blootgesteld aan virussen. Zoals goos al zegt wordt de baby ziek komt goed.

Het beste antwoord

De incubatietijd is 2-4 dagen en die persoon was al besmettelijk dus als je baby (en jij!!! je wilt zelf ook niet ziek worden) donderdag nog geen enkele verschijnsel heeft zal het wel eens mee kunnen vallen).

Die persoon wist het ook niet dus neem die niets kwalijk, er zijn veel meer domme mensen die verkouden op kraambezoek gaan en dat wel wisten.

Hoe groot de kans is is niet te bepalen maar houd het in de gaten en bel de dokter meteen bij hoge koorts want dat is bij jonge baby's gevaarlijk. Voorkomen kun je het niet.

http://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts
http://www.mijnkinderarts.nl/ziekten/klachten/koorts.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de serieuze reactie.