Wat is het gemiddelde gewicht voor een 12 jarig meisje en een 12 jarige jongen?

Toegevoegd na 11 minuten:
De lengte van de 12 jarige jongen: 154,0 cm
De lengte van het 12 jarige meisje: 155,3 cm

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
115.2K

Antwoorden (3)

39 kg voor jongens, 43 kilo voor meisjes. Maar is ook afhankelijk van de lengte. Je kan het hier zelf uitrekenen met de Body Mass Index:

http://www.vetvrij.com/gemiddelde-gewichten-van-kinderen-en-tieners.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw cijfers geven het gezond gewicht aan (wat inderdaad nergens op slaat als je geen lengte gegevens hebt) en gaat niet om het gemiddelde gewicht.
Je hebt er weinig aan maar het gemiddelde 12 jarige meisje weegt 47 kg bij 1,60 lang (er is geen gewicht naar leeftijdstabel) en de gemiddelde 12 jarige jongen is 1,57 lang en weegt dan 43 kilo. Dit is dus met precies 12 jaar, niet met bijna 13 jaar.

Toegevoegd na 14 minuten:
Na je (zeer relevante aanvulling): Het meisje zou gemiddeld 43 kilo wegen en de jongen 40 kilo.

Als je het gezonde gewicht wilt weten: http://www.bmikinderen.nl/index.php hier kun je spelen met het invullen van het gewicht.

Toegevoegd na 18 minuten:
De jongen moet minder dan 51 kilo wegen en meer dan 35 kilo.
Het meisje moet minder dan 53 kilo wegen en meer dan 38 kilo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je stelt eigenlijk een dubbele vraag, maar dat is helemaal niet erg.

De eerste vraag is of de jongen en het meisje een "normale" lengte hebben gezien hun leeftijd, en de tweede of ze het juiste gewicht hebben die bij die lengte past, gezien hun leeftijd.
Daar heb je tabellen voor, en in de tabellen hieronder kan je vinden, zowel voor jongens als voor meisjes, wat het normale gewicht en lengte is voor elke leeftijdscategorie.

LET OP: dat zijn gemiddelden, dus het kan prima zo zijn dat iemand met een bepaalde postuur perfect gezond is en toch buiten de gemiddelde valt.

De tabel werkt als volgt: de groene lijn in het midden is "het gemiddelde", en het groene gebied omheen staat gelijk aan 2 keer de standaarddeviatie (wordt vaak aangeduid als σ2) Statistisch gezien betekent dit dat 95% van de kinderen binnen het groene gebied vallen, maar nogmaals, dat betekent niet dat buiten dat groene gebied vallen automatisch betekent dat je te dik of te dun bent.
Dat kan je beter berekenen d.m.v. je BMI (body mass index), maar dat is voor jonge kinderen niet helemaal betrouwbaar, zeker met normale tabellen voor volwassenen, want de leeftijd heeft grote invloed op de samenstelling van je lichaam en de verdeling van het gewicht.
Voor het berekenen van de BMI van een kind kijk hier:
http://www.bmikinderen.nl/

In het geval die je schets, gaat het om een meisje met een vrij standaard lengte, misschien ietsjes korter dan gemiddeld, en het normale gewicht is zo'n 45 kg.
De jongen uit je voorbeeld heeft ook een standaard lengte, en het gemiddelde gewicht voor die lengte komt neer op zo'n 42 kg.

Toegevoegd na 2 uur:
Door op de afbeeldingen te klikken kan je deze groter maken.