Hoe lang mogen kinderen koorts hebben, ondanks antibioticakuur?

na 6 dagen hoge koorts, antibiotica gekregen. na 4 dagen na het starten van de kuur nog steeds hoge koorts

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen
23.2K

Antwoorden (9)

Als je het niet vertrouwd, gewoon een Second opinion vragen, en niet afwachten. Ook artsen kunnen fouten maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad +
Andere arts voor second opinion.

Niet wachten.

Dit kan bijv. hersenvlies ontsteking zijn. En dan bijv. de virus variant ipv de bacteriele.

Artsen zijn mensen en maken fouten.

Je moet vaak door de barriere heen voordat ze willen begrijpen dat er iets fout zit. Als jij hetniet vertrouwd dan zorg dat je geholpen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
De anthibiotica slaat bij kinderen meestal wel snel aan.
Kijk ook even goed in de bijsluiter dat dit geen extra werking kan zijn. Anders gewoon de huisartsenpost/ziekenhuispost bellen. Als deze het niet vertrouwen kan je altijd erg snel terecht.
Niet denken ze zullen me wel een zeur vinden, het is je kind en niets is vervelende dat jij je zorgen maakt en je kind zolang ziek blijft.
Want 6 dagen hoge koorts had het wel af mogen zakken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Normaal moet koorts niet samen gaan met een antibioticakuur.

Zorg er in ieder geval voor dat je kind goed blijft drinken.

anthibiotica = antibiotica
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, drinken is een van de belangrijkste zaken bij kinderen uitdroging kun je ruiken, dan zit het kind op haar / zijn reserves, dus als je kind wat raar ruikt moeten er alarmbellen afgaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Veel te lang. Dus al 10 dagen? Naar een kinder arts toe gaan en onder controle laten blijven. Nare ervaringen mee gehad uit eindelijk had mijn kind een zeldzame ziekte kawasaki en kreeg imunoglobuline. Wees alert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou in ieder geval weer contact opnemen met je huisarts. Als deze laconiek blijft doen over de hoge koorts, dan zou ik na 17.00 uur de huisartsenpost bellen. Mijn ervaring is dat je dan vaak sneller wordt geholpen. Je kunt je verhaal kwijt aan een andere assistente en je kind wordt dan gezien door een andere huisarts.

Heel veel beterschap gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoge koorts had in elk geval al laag moeten zijn of weg. Koorts is een teken dat het lichaam nog steeds vecht tegen de ziekteveroorzakers. Vaak helpt een andere antibioticakuur wel omdat hiet wel een bestanddeel inzit wat in de andere ontbreekt of vervangen is. Een arts heeft bij een diagnose meerdere opties voor de medicatie en heeft zeker bij niet altijd voorkomende aandoeningen versch. keuzes .Ook niet iedere patient reageert hetzelfde. Je moet dus terug en zeggen dat deze kuur niet helpt. Kijk maar eens op de bijsluiter van het medicijn, daar staat het ook altijd;" als het niet beter is na ? dagen, ga dan terug naar de arts.
Doen hoor!
14 jaar geleden
Ik zou direct !!!!! terug gaan naar je arts. Er is een mogelijkheid dat de ziekte verwekker resistent is tegen dat antibiticum en je derhalve een ander moet hebben.

Een andere arts, zoals een andere inzender suggereert, 1 die de voorgeschiedenis niet kent, zal daar geen verbetering in brengen.
Daar ga je pas heen als je eigen arts niet luistert of je zorgen negeert.

Kan uiteraard ook een andere ziekte zijn als de arts eerst dacht, echter voor dat soort onderzoeken kom je in een molen van tests terecht.

En tegen virussen helpt dat antibioticum niet...wel verhindert het dan dat je verzwakte afweer ook nog eens met bacteriele infecties te maken krijgt. Dan blijft de koorts wegens het virus inderdaad wat langer hoog. Echter, de kans op resistentie maakt sowieso dat je je moet melden bij de dokter of het nou een virus is of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het starten van antibiotica zou de koorts moeten zakken vaak al met de eerste capsule.Nu ben je 4 dagen verder.Hoe voelt je kindje zich?Hoe oud is je kindje?Kun je bepalen of jeje kindje iets is opgeknapt van de antibiotica?

Het is al geschreven dat je weer contact met je arts op moet gaan nemen.Dit zou ik ook doen.Nee je arts moet langs komen omdat je het niet vertouwt.Kinderen mogen in de regel 3 dagen koorts hebben.Laat het bloed ook testen van je kindje en hou je ons een beetje op de hoogte?

Heel veel sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien de kuur al vier dagen bezig is dan moet je in jouw geval wel even je huisarts bellen. Hij moet dit weten.
Het kan zijn dat hij nog een dag wil afwachten, maar het kan ook zijn dat er een andere medicatie moet komen.