Hebben kinderen met ADHD minder behoefte aan slaap?

Ik vind mijn zoon (5) op het moment erg druk. Hij zit geen moment stil, alleen als hij een filmpje kijkt. In slaap komen is voor hem gelukkig geen probleem. Hij slaapt alleen niet lang door. Als hij bijv. om 20.00 uur naar bed gaat, is hij gerust om 05.30 uur wakker.
Ik maak mezelf niet zo'n zorgen maar hoor eigenlijk nooit hoe het met het slaapritme zit van kids met ADHD.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K

Het beste antwoord

kinderen met ADHD hebben vaak slaapproblemen door de medicijnen die ze slikken. zoals hierboven al beschreven is, heeft elk kind een andere slaapbehoefte.
als je je zorgen maakt of je kind ADHD heeft, kun je het beste naar de huisarts gaan. die kan je doorsturen naar een psycholoog voor een onderzoek. ADHD is namelijk veel meer dan alleen maar druk.
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle mensen en dus ook kinderen hebben verschillende slaap behoefte. Mijn jongste (11) gaat al jaren om 22 uur naar bed eerder slaapt hij niet, mijn oudste (17 )ligt er om 21 uur in die heeft meer slaap nodig. Denk niet dat je de slaap behoefte gelijk kan of moet koppelen aan adhd, is voor iedereen verschillend, is hij overdag niet vermoeid dan krijgt hij voldoende slaap lijkt mij.