Waarom heeft mijn zoon altijd warme handen, ook al loopt hij met 10 graden vorst zonder handschoenen buiten?Zijn net 2 straalkacheltjes!

Maar zijn wel zijn voeten ijskoud?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen
12.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb juist altijd ijskoude handen (ook in de zomer...)
Maar ook koude voeten...

Het beste antwoord

Hij heeft een uitstekende doorbloeding en wellicht een hele mooie bloeddruk.
De een heeft betere vaten dan de ander.
Ik heb zelf ook altijd warme handen en een prima vatenstelsel.
Iets om dankbaar voor te zijn.
Mensen die dat hebben , hebben het ook niet vaak te koud of te warrm.
Als voeten te koud zijn kan het zijn dat de schoenen knellen of er een andere doorbloedingstoornis is.
Omdat de handen dichter bij het hart zitten dan de voeten en het hoogteverschil tussen hart en voeten groot is, kunnen beide verschijnselen zich tegelijk voor doen.
Koude voeten omhoog brengen , schoenen uit, dan zal ook dat snel weer in orde zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit hebben de meeste kinderen. Misschien omdat ze altijd aktief zijn en hun handen altijd in beweging zijn. Veel bewegen betekent veel doorbloeding.De voeten kunnen niet zoveel bewegen, want in de schoenen kunnen ze
geen kant op.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is inderdaad mijn kind maar is wel al 23..
:-)
Maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in..
amc
14 jaar geleden
Komt waarschijnlijk doordat ik straalkacheltjes zag staan, dan verklein je automatisch. Ik herinnerde me ook meteen aan mijn zoon toen die zo klein was. Altijd in beweging, altijd warme handen, zelfs als het vroor dat het kraakte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap het wel hoor...
:-)
Dat is een gezonde jongen... Ik zeg tegen mijn kinderen, neem bezit van je lichaam, bevolk het... Dan worden de handen en voeten minder snel koud... Dus kom tot je grens, lichaamsgrens... Veel kinderen doen dat al automatisch... Je zoon is er een voorbeeld van... en kennelijk kan hij dat met handen wel en voeten niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb gehoord dat het komt doordat er niet genoeg bloed gepompt kan worden daarom gaat het naar delen die het nodig hebben(hersenen)en minder naar delen die het minder nodig hebben
Warme handen en koude voeten is een veelvoorkomende klacht en heeft een aantal goed bekende oorzaken, van klein en onschuldig tot ernstiger waarvoor u de huisarts dient te bezoeken.