Vanaf welke leeftijd met kussen slapen?

Vanaf welke leeftijd laat je een kind slapen op een kussen.
Heb zelf al het dunste Ikea kussen al aangeschaft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.5K

Het beste antwoord

Zo tussen de 2,5 en 4 jaar. Je ziet het vaak aan de slaaphouding van je kindje, met het hoofd op een knuffel liggen of het dekbed als kussen gebruiken. Zo'n dun kussen is een prima begin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vanaf twee jaar mag je kindje met een kussen slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf 2 jaar, daaronder wordt het afgeraden.

Echter je merkt wel aan je kindje wanneer het nodig is of dat hij/zij er behoefte aan krijgt. Ze leggen dan bijvoorbeeld een knuffel onder hun hoofdje.

Mijn dochter sliep pas met 4 jaar met een kussen ( een plat model ) . Daarvoor had ik er al wel eens één gegeven maar als ik 's avonds laat ging kijken lag ze met haar hoofd er precies naast of onder.

Kortom, afhankelijk van je kindje, je merkt het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze er aan toe zijn vraagt een kind er wel om of zal de jouwe inpikken.