Welk buikgriepvirus heerst er nu?

Onze jongste zoon is nu voor de tweede nacht aan het overgeven. Hij is overdag vrolijk en speelt gewoon mee. Hij heeft geen koorts. Sinds gisteren ochtend diare. Hele aparte geur en kleur. Geven hem veel te drinken. Wel heel raar dat het alleen in de nacht gebeurd. Overdag nergens last van. Hij eet wel gewoon. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
1.8K

Het beste antwoord

Het heeft weinig zin om dit op een landelijke website te vragen. Er heerst nooit iets landelijk tenzij je midden in een griepepidemie zit. Verder heb je weinig aan die informatie.

Waar je wel wat aan hebt zijn de regels wanneer je aan de bel moet trekken:

Neem bij overgeven direct contact op met uw huisarts:

als u hevige buikpijn heeft;
als u suf of verward bent of bijna flauw valt;
als u een dag niet meer heeft geplast;
als er bloed bij het braaksel zit;
als u overgeeft nadat u bent gevallen.

Bij een kind jonger dan twee jaar dat overgeeft, moet u direct contact opnemen met de huisarts:

als het erge buikpijn heeft;
als het suf is of niet reageert zoals u gewend bent;
als er bloed bij het braaksel zit;
als het overgeven is begonnen nadat het is gevallen;
als het niet wil drinken;
als het een halve dag niet heeft geplast;
als het ook diarree en koorts heeft.

Is het overgeven na een dag nog niet minder? Lukt het niet om drinken binnen te houden? Overleg dan met uw huisarts (zowel over een kind als over u of een andere volwassene).

Overleg ook met uw huisarts bij andere verschijnselen waarover u zich zorgen maakt.

Neem direct contact op met de praktijk als uw kind jonger is dan 2 jaar en:

aldoor blijft huilen;
suf of verward is;
niet wil drinken;
een dag niet meer plast;
een hele dag herhaaldelijk waterdunne diarree heeft;
diarree en koorts heeft;
diarree heeft en steeds moet overgeven;
bloed of slijm bij de ontlasting heeft.

Als uw kind ouder is dan 2 jaar, neem dan contact op met de praktijk als het:

aldoor blijft huilen;
suf of verward is;
niet wil drinken;
een dag niet meer geplast heeft;
diarree en koorts heeft;
drie dagen waterdunne diarree heeft;
na een week nog steeds diarree heeft die niet minder is geworden;
bloed of slijm bij de ontlasting heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Pelle voor je reactie en bronnen!
kan helaas geen 2 plussen geven anders had je die zeker van me gekregen ;-)