Dochter van 3,5 eet pas als wij bijna klaar zijn, en moet ook vaak afgeleid worden, tijdens het eten. Hoe kunnen we haar zelf laten eten, en sneller?

Wanneer we haar iets te doen geven tijdens het eten, doet ze zonder problemen haar mond open. Maar het is de bedoeling dat zelf eet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
1.4K

Het beste antwoord

Dit heb ik voor je kunnen vinden. Er staan in het totaal 10 tips en adviezen maar zoveel tekens passen hier niet!

* Eet op vaste tijden, verdeeld over de dag; drie maaltijden en twee tussendoortjes zijn voldoende.
Mocht uw kind een maaltijd overslaan, wacht dan met het aanbieden van iets eetbaars tot het volgende vaste tijdstip. Dit is duidelijk voor uw kind en voor u zelf. Op deze manier is de kans het grootst dat uw kind leert wanneer hij verzadigd is of wanneer hij juist trek heeft.
* Alle maaltijden (het liefst ook de tussendoortjes) worden aan tafel genuttigd. Uw kind heeft aan tafel zijn eigen kinderstoel.
Ook als uw kind niet wil eten, zit hij wel aan tafel. Laat een maaltijd niet langer dan 30 minuten duren voor uw kind.
*Eet met uw kind mee.
Uw kind leert op die manier dat eten iets sociaals, iets gezamenlijks is. Iets wat dagelijks door iedereen en met iedereen gedaan wordt. Ook als u zelf een dieet volgt, kunt u met uw kind mee-eten. Wees er dan wel alert op dat uw kind geen afkeer krijgt van voedingsmiddelen die u (tijdelijk) niet neemt.
*Geef kleine porties,schep zoveel op dat je weet dat je dochter het op kan!
*Geef positieve aandacht ( complimentje) als je dochter wel eet,zelfs als het maar één hapje is!

Ik wens je veel succes en geduld!!!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet teveel opscheppen, van alles een beetje, zodat het niet een overweldigende hoeveelheid eten voor haar is. Tijdens het eten niet teveel aandacht geven aan het eten, laat je niet verleiden tot smeekbedes. En als jullie klaar zijn met eten, misschien nog 5 minuten wachten, maar langer niet, en dan gewoon afruimen. Toetje er achteraan, en daarna is het eten gedaan. Geen tussendoortjes tot het volgende eetmoment.
Ze komt er dan vanzelf achter dat ze zal moeten eten tijdens etenstijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het enige goede antwoord.
Structuur.