hoe gezond is een workout voor een 2 jarige?

Mijn neefje en zijn vrouw zijn bijde zeer actief in de sport wereld. Hij geeft fitness lessen. En zij ook. Tevens geeft zij ook paaldans lessen. Hun dochter van 2 doet nu al fanatiek mee. Ze doet de splagaat, rek en strekoefeningen, tenen aan raken enz. Hoe gezond is dit voor een 2 jarige? Mijn neefje kennende gaat hij hier heel ver in.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het niet zo erg is nu. Dat doen ze bij turnen ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo lang het goed uitgevoerd is, lijkt het me geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dochter en zoon zitten op turnen. (monkey gym en voor haar gym. Niet echt turnen maar de voorbode ervan) dat is pas vanaf 4 jaar.. Met 2 al zo fanatiek mee doen met al die oefeningen? Lenig of niet.

Het beste antwoord

Zolang het kond het ziet en ervaart als spel, dat het mag en kan is er niets aan de hand. Zodra het kind onder druk komt dat het moet en lichtelijk gedwongen wordt, dan zou je kunnen spreken van Psychologisch geweld waar het kind op latere leeftijd problemen aan over kan houden. Het fysieke zal geen probleem geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als het 2 jarige kind vrijwillig mee doet is er geen probleem, het na-äpen van de ouders is niet vreemd.
een spagaat voor een 2 jarige is niks, ze zijn nog zo flexibel, tenen aanraken is ook simpel

dit is niet ongezond, maar het nadoen van wat een kind ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt op die leeftijd kunnen veel kinderen dat. Waar ik me zorgen om maak is dat de ouders waarschijnlijk geen verstand hebben van trainingen bij kinderen en je ziet dat dat in de turnwereld heel snel fout gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Turnen??? Fitness...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is het bij een zo jong kind niet veeleer: normaal bewegen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik weet dat turnen geen fitness is, ik wil alleen zeggen dat je wel les moet hebben gehad in het trainen van kinderen in de groei. Je moet wel weten wat je wel en niet kunt doen los van of dat kind het wil.
Zolang het kind binnen zijn normale grenzen met plezier meedoe, aan voor een kind normale bewegingen (!!!) kan het zo snel geen kwaad. Toch zijn er bewegingen en oefeningen die onder andere heupschade kunnen veroorzaken. De botten en gewrichten van een kind zijn elastisch. Die herhaaldelijk onder rek en trekkrachten te zetten is beslist niet goed. Afwijkingen aan de groei, en gewrichtsbeschadigingen zijn denkbaar. Ik vind dat je een kind geen oefeningen moet laten doen die voor volwassenen bedoeld zijn, en al helemaal niet moet laten doen wat een kind uit zichzelf ook niet gedaan zou hebben.