Mijn zoontje is afgelopen dinsdagavond gestoken door een wesp bij zijn neus. Ipv dat de zwelling minder wordt, wordt deze meer. Klopt dit?

Angel met gifzakje zijn verwijderd en het gif is weggezogen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K

Het beste antwoord

Als je een angel hebt verwijderd was het geen wesp maar een bij. Het kan zijn dat de zwelling zich later na de steek nog wat uitbreidt, waardoor het oppervlak groter wordt. Hoewel binnen enkele uren echt gevaar van een hyperallergie of erger, een shock wel geweken is kan een nareactie toch wel vervelend zijn. Ik maak me over het algemeen niet zo zenuwachtig over de buitenkant maar vooral een insectensteek in het gelaat kan ook een inwendige zwelling van de luchtwegen geven. Neem voor de zekerheid contact met je huisarts op. Wellicht krijgt je zoontje iets tegen die allergische reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nareactie = na reactie of nare actie, het is maar hoe je het leest! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ergens allergisch voor bent en met het betreffende allergeen wordt geconfronteerd kun je een heftige reactie krijgen maar ook wat later kan er nog een reactie gaan opspelen. Dat bedoelde ik met 'nareactie'. Misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd maar dat bedoelde ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar, leuke associaties! :-) ('t was nog vroeg..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de reactie! Omdat hij geen last had van zn luchtwegen, heb ik het even aangezien. De zwelling zat met name bij zijn oog en was de dag erna gelukkig een stuk minder. Nu is alles weg. Nogmaals dank!

Andere antwoorden (1)

Zoals Keesvi al zei zou ik je ook aanraden om even een arts te bezoeken. In afwachting daarvan zou je alvast zelf iets kunnen doen, door honing te gebruiken.

Zowel inwendig als uitwendig is honing ontstekingsremmend. Dus smeer wat honing op de plek en doe ook wat honing over zijn eten.

Of honing in de thee. Bij voorkeur de thee wat laten afkoelen tot drinktemperatuur en daarna pas de honing er indoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de tip! Waar kan ik honing meer voor gebruiken? Bijv muggenbeten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, je kunt het gebruiken om de jeuk wat te onderdrukken. Verder kun je het gebruiken bij een bijensteek, wanneer je de angel verwijderd hebt. Een muggebult kun je ook insmeren met een knoflookteentje ter voorkoming van een infectie. Muggen hebben trouwens ook een hekel aan knoflook lucht.