Mijn zoon van bijna 5 is eind van de middag altijd zoo moe, is dat normaal?

Hij eet drinkt en slaapt normaal en speelt normaal tot veel buiten, maar dat doen andere jongens toch ook? Ik begrijp niet waar die moeheid vandaan komt, iemand die daar ook ervaring mee heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
1.7K

Antwoorden (5)

mijn broertje had het ook als kleine jongen en bleek achteraf de ziekte van lyme te hebben gehad. waarschijnlijk ooit een teek in t bos opgevangen.

bij extreme moeheid zou ik toch ff naar de huisarts gaan, de meeste jongens van deze leeftijd zijn erg druk en spelen veel, natuurlijk zijn zij dan savonds vermoeid, maar elke dag moe of extreem moe, ik zou ff bloed laten prikken.
je zou eventueel al voor die tijd kunnen beginnen met extra vitamines te geven, mocht je dit nog niet doen natuurlijk.

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ja hij krijgt al vitamines extra, al kan ik daar iets consequenter in zijn. Ik ga denk ik maar even bloed laten prikken, hij slaapt verder goed en vast en is niet zo heel vroeg wakker, dus... Dan zullen we het wel merken of daar iets uit komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad en mocht er niets aan de hand zijn, ben je in ieder geval gerustgesteld.
succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@krol:Als Suzanne zelf al aan geeft dat ze er beter op kan letten, is het nutteloos om haar daar nog op te bekritiseren, natuurlijk
Dat had mijn zoon ook rond die leeftijd. Hij had eigenlijk gewoon nog behoefte aan een middagdutje. Dat hebben we uitgeprobeerd en na een kort slaapje was-ie weer fit. Dat heeft niet lang geduurd, ik denk een paar maanden, toen was dat niet meer nodig.
Maak jij je ongerust: neem even contact op met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat doe ik wel eens maar dat haalt niets uit want dan slaapt hij s'avonds weer heel laat, dus dat is dan om het even. Ging het maar want dan haalt hij wat extra energie daaruit, maar ja, helaas...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook bij een kort slaapje? En begin of halverwege de middag?
Waarschijnlijk gaat uw kind ook hele dagen naar school en dat is intensief. Veel intensiever dan een peuterspeelzaal of kinderdag verblijf. Ik zou me geen zorgen maken maar als u dat blijft doen zou een bezoek aan de huisarts op zijn plaats zijn juist ook omdat u dan gerust gesteld wordt .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige kinderen hebben juist meer eten nodig rond 4 uur om het vol te houden. Ze herkennen zelf niet dat ze honger hebben maar vertonen de signalen van moeheid.

Volwassenen hebben dat ook: vier uur cup a soup!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok dat ga ik proberen, goed idee! Maar ik hoop dat hij s'avonds dan nog eet ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook iets van de maaltijd verschuiven, dus wat worteltjes geven als je dat eet of gewoon fruit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, precies ontbijtkoek is ook een goed plan.
Je zoon doet veel indrukken op op school, dat vreet energie. Veel kinderen zijn aan het eind van de week ook veel moei-er dan aan het begin van de week, daarom doen veel kinderen van die leeftijd op woensdagmiddag nog een middagdutje.
Vaak is dat ook zo weer voorbij...