Hoeveel dieren kan een peuter van 18 maanden herkennen?

Ik heb van die plastic diertjes.. Hij kan nu 5 dieren herkennen uit de box met 30 dieren. Maar hoeveel dieren zou hij kunnen leren herkennen op zijn leeftijd?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Kinderen
2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Veel oefenen
Amadea
3 jaar geleden
Interesse maakt veel uit. Mijn oudste neef wist al heel jong veel automerken te benoemen. Zelf ken ik de meeste muziekinstrumenten terwijl een ander persoon het verschil tussen een klarinet en een saxofoon niet eens kan zien...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat hangt af van het IQ, interesse en trainingstijd, maar 30 is zeker haalbaar vanaf een jaar of twee tot drie.
https://www.youtube.com/watch?v=vsdW2soiFXE

Antwoorden (1)

Dat is heel erg afhankelijk van het kind. Maar gemiddeld kennen kinderen van ongeveer 18 maanden zo'n 10 tot 20 woorden.