Wat mag mijn zoon wel en niet doen met zijn hand in het gips?

Mijn zoon van 11 zit met zijn hand in het gips. De gipsmeester zei dat hij er alles mee mag doen, behalve zwemmen. Maar ik vraag me wel bij meer dingen af of het verstandig is, bijv. gymen, sporten waarbij hij kan vallen (skateboarden, voetballen) of naar het strand (zandkorreltjes onder het gips)...wie heeft hier ervaring mee? Het is een zeer actief mannetje dus sta ik steeds voor een dilemma. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
10.6K

Antwoorden (7)

Niet zo bezorgd zijn joh ;). Zijn hand zit veilig in het gips en er kan dus niks raars gebeuren. Gewoon lekker laten spelen alleen er dus voor zorgen dat het niet nat wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou precies doen wat de gipsmeester aanraadt. Daarnaast natuurlijk ook even zelf nadenken. Skaten, gymmen en sporten met zo'n arm?? Vragen om ongelukken. Hij moet zich er natuurijk niet mee afweren of opdrukken. Dus al die activiteit met zo'n arm zou ik even laten wezen, ook al is het een actieve jongen! De breuk moet natuurlijk wel genezen met rust. Als het mis gaat kan hij van de zomer weer op de blaren zitten ... wellicht dat dat hem even rustig houdt?? :-)
12 jaar geleden
Gewoon alles laten doen zolang hij er zelf geen last van heeft. Het gips beschermd hem. Je hebt ook speciale beschermzakken bij de apotheek tegen water en of zand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in bad gaan, als hij onder de douche gaat een plastic zak om het gips heen. Uit eigen ervaring ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pijn is het stopteken voor je kind en dat geld helemaal bij botbreuken. Vertrouw hierop.
Je zoon geeft waarschijnlijk toch wel zijn eigen grenzen aan door het ervaren van pijn. Een kind is eigenlijk een wonderbaarlijk stukje natuur, alles is goed geregeld door moeder aarde, ook het reflex dat aangeeft als iets pijn doet dat je dan stopt en als een breuk gaat opspelen omdat je aan je arm hangt, geloof me dat doet zo zeer dat je echt wel stopt! Juist niks doen levert problemen op, alles wordt stijf en 'roest'vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gips mag niet in contact komen met water. Al de rest mag je doen hoor. Maar zodra hij pijn heeft hou je op. Iedereen is weer voor iets anders gevoelig, dus ik kan je niet zeggen met wat hij pijn zal hebben en wat niet. Laat hem alles doen waar hij zin in heeft, zolang het gips niet in contact komt met water. succes!
(Als hij de arm heeft gebroken waarmee hij schrijft, mag hij natuurlijk niet met die hand schrijven!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed voor je zoon zorgen, dat is heel belangerijk.
En ja, ik zou niet gymen, als ze een spelletje doen waarbij je zoon met zijn handen moet bewegen, moet je zoon even overslaan, en ik zou vooral niet skateboarden,waveboarden,enz. anders als hij valt kan het nog erger worden.
Hij kan nog wel lekker buiten spelen.
Ga je kind lekker verwennen, dat zou hij echt fijn vinden, je moet je kind ook verwennen omdat hij in het gips zit.
Veel Succes!