Over 7 dagen is het voorbij...

Dus geduld hebben... En blijven ademen...

Toegevoegd na 55 seconden:
Wees vooral niet bang, dat helpt totaal niets... En geniet van het leven, daar is het voor, dat je geniet van het leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de dokter zegt dat het mexicaanse griep is, dan hoef je je lijkt me geen zorgen te maken. Juist omdat het op tijd is ingezien en hij waarschijnlijk met een advies naar huis is gestuurd.

De swine flu kan gevaarlijk zijn juist als t niet meteen herkend wordt lijkt me
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat scheelt hem in ieder geval weer een griepprik, die heeft hij nu niet meer nodig... Gewoon uitzieken, en mee omgaan als normale griep!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker instoppen, verwennen met beschuitjes met suiker en glazen siroop of als hij dat liever heeft sorbetijs, aspirines voeren en verder wachten tot het over is.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Yvib,bij jou wil ik ook wel ziek zijn,maar dan heb je wel kans,dat het een week of 4 duurt!
Cryofiel
14 jaar geleden
+1, behalve dat die aspirines nergens voor nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja, aspirines helpen hem wellicht om wat beter te voelen.
@peter, standaardprocedure in mijn boekje! ;-)
Toevallig hier ook een zoon met Mexicaanse griep. Heb contact opgenomen met de huisartspraktijk.
Mij werd verteld dat ze er vanuit gaan dat iedereen die nú de griep heeft of krijgt de Mexicaanse griep heeft.
Pas als de hoge koorts langer dan 5 dagen aanhoud of als het kind écht benauwd wordt moet je contact opnemen met de huisarts. Vooral die benauwdheid moet je in de gaten houden.
Mijn vraag of het gemeldt moest worden om toch bij te kunnen houden hoeveel mensen nu werkelijk ziek zijn werd met nee beantwoord.
De getallen die je hoort in bv de media zijn schattingen.
Beterschap voor je zoon, hier is na drie dagen hoge koorts het ergste alweer voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat had je willen doen dan? Gewoon lekker vertroetelen en met een paar dagen is ie weer het baasje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft je om deze griep niet meer zorgen te maken dan je bij een andere griep doet. Je zoon moet dit gewoon uitzieken. wel moeten jullie de hygiënische voorschriften in acht nemen om verspreiding van het virus te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitzieken, op dezelfde manier als bij iedere griep. Dat betekent vooral veel rust. Hou de koorts in de gaten, bel je huisarts als je om wat voor reden dan ook bezorgd bent.

Als hij niet (veel) wil eten, is dat niet erg, maar zorg er vooral wel voor dat hij genoeg vocht en wat zout binnenkrijgt. Bouillon is hier (naast water, thee en sap) ideaal voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die de prik al gehad geheeft..
Gewoon afwachten..
Geen panic doen.
Relaxed adem halen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als hij de prik nog niet heeft gehad?
Deze griep is milder dan de "normale" griep.
Het is beter dat je nu deze griep krijgt omdat de griep agressief kan gaan worden in de loop van volgend jaar. Dus je zoon heeft dan al een weerstand opgebouwd. Als je zoon niet al een erge ziekte had is er in principe niets aan de hand. Op dit moment testen ze ook niet meer of het mexicaanse griep is of wat anders, dus het zou ook kunnen dat het wat anders is.