Mijn zoontje (17 maanden) zit op zijn borst en rug onder de kleine rode bultjes met witte puntjes erop. Wat is dit?

Jeukt maar heeft geen koorts. Hij is wel hangerig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.4K

Antwoorden (3)

ik denk waterpokken , is een kinderziekte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom - die van mij had het ook. Ook waterpokken
Het zou ook de zesde ziekte kunnen zijn,maar het beste kun je dit door je huisarts laten nakijken,ook omdat het makkelijk is om te weten welke kinderziekte je kind dan al gehad heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de 'zesde ziekte' heeft een kind plotseling hoge koorts (tot 40°C). Er onstaan dan kleine lichtrode vlekjes die NIET jeuken, Maria :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik in de war ben met de vijfde ziekte Siska.
Als de witte puntjes blaasjes zijn, is het heel waarschijnlijk waterpokken. Waterpokken begint met verkoudheid en hangerigheid. Het kind krijgt vervolgens koorts (niet noodzakelijk) en uitslag. Over het hele lichaam kunnen rode vlekjes en jeukende blaasjes ontstaan, zelfs in de mond, in het haar en op de oogleden.

Hou er echter rekening mee dat huiduitslag niet altijd het gevolg is van een kinderziekte. Uw kindje kan bijvoorbeeld ook een allergie hebben. Daarom is een bezoek aan de huis- of kinderarts altijd aangeraden voor een juiste diagnose.