Mijn kind is ziek met koorts geweest dit weekend mag ik haar maandag wel gewoon laten inenten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen

Antwoorden (8)

ik zou zeggen: bel even van te voren en overleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, gewoon even vragen als je er bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen hoor ik dat inenten wel gebeurd als men koortsvrij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen die boven de 38,5 graden Celsius koorts hebben worden niet maandag of dinsdag, maar later alsnog gevaccineerd tegen de Mexicaanse griep. Wie ‘gewoon’ verkouden is wordt wel gevraagd om te komen.
14 jaar geleden
Jerp, ben je nu echt gek, omdat aan een aantal niet medisch geschoolde mensen voor te leggen. Ben je bang dat de dokter bijt of zo? Je gaat wel slordig met je kind om
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je moet koorts vrij zijn voor een inenting!!!!dit voor het geval je eventueele bijverschijnsele krijgt van de inenting en het dan niet duidelijk is of je dan nog zieker gaat worden of dat het om een bijwerjking gaat?Dit is mij echter vertelkd door de huisarts die mijn zoon dus een week later inente dan gepland, omdat hij minimaal 24 uur liever 48 uur koorts vrij moest zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je kind nog steeds niet helemaal lekker?
Dan niet inenten....eerst uitzieken voor je het imuunstelsel van je kind opnieuw aan het werk zet met die enting.

(Infectie's zijn een (tijdelijke) contra indicatie voor de inenting.)

...de meeste antwoorders op GV zijn geen medicus. Denk er altijd aan dat het opvolgen van een medisch advies op GV voor eigen risico is..graag dus verifieren bij je eigen arts.
Die kan bovendien beoordelen wat voor ziekte je kind gehad heeft...hoeft natuurlijk geen virale infectie geweest te zijn...echter, ga dat niet vragen tijdens het drukke "prikuur" maar ga ervoor apart naar je dokter. Dan heeft ie er tijd en aandacht voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag vandaag even als je er bent.
Maar wat betreft is niet verstandig om te inenten met koorts...
het kan een bijwerking hebben...
vraag voor de zekerheid.!