Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel dagelijkse computertijd is verantwoord voor een kind van 5 jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In mijn directe omgeving zie ik vaak dat het kind een uurtje om de dag/om de 2 dagen op de computer mag, in ieder geval niet iedere dag. Feitelijk heeft een kind daar niet zo heel veel te doen, al snap ik wel dat Sesamstraat.nl ontzettend leuk is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een uurtje is voldoende want een kind van 5 speelt volgens mij alleen spelletjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Half uurtje/ 3 kwartier per dag. En dan wel met toezicht. (als je een psp in bezit hebt dan kan je ook pspdisp gebruiken. Soort van extra monitor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf zou ik op schooldagen een max. 30 minuten nemen. Een kind moet (in mijn ogen) zichzelf kunnen vermaken zonder tv, pc en andere electronica. In het weekend zou je dit kunnen verlengen naar een uur.

Wat verantwoord is voor een kind van 5 jaar weten we niet, er zijn geen harde bewijzen. Gezond verstand is in deze keuze belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind persoonlijk dagelijks teveel (mama van 4 kids) bij mij mag mijn zoon van 6 op woensdagmiddag en in het weekend ongeveer een uur per dag gamen, de andere dagen helemaal niet.het is zo,n solitair spel,hij vindt het geweldig en ik heb het idee dat het hem alleen maar afstompt en remt in zijn sociale spel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding