Waar moet ik naartoe?

Hoi, sinds 5 weken voel ik me bijna altijd depressief en ook heel eenzaam. Ik ben ook nooit echt vrolijk. Tegelijk ben ik ook flink aan het groeien. Door deze 2 dingen ben ik VEEL meer gaan eten. Elk minuutje maar als ik nix te doen heb, of als er nog eten ligt. Het zijn nog wel ongezonde snacks. Maar ik vind dat het zo niet langer meer kan.
Daarom zou ik graag prof. hulp willen, maar waar kan ik dan het beste heen? Psycholoog of de voedingsdeskundige??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K

Het beste antwoord

Voor antwoord op deze vraag zou ik inderdaad naar je huisarts gaan.

Misschien kun je (een deel van) je problemen ook wel zelf aanpakken, zonder professionele hulp.

Ik lees in je verhaal dat je je eenzaam voelt. Bedenk 's voor jezelf waardoor dat komt. En bedenkt daar een oplossing voor. Als je bijvoorbeeld geen of weinig vriendschappen hebt en je zou die wel willen hebben, moet je dingen ondernemen om mensen te ontmoeten die bij je passen. (ik weet natuurlijk niet of het daaraan ligt; het is maar een voorbeeld. Maar dat weet je zelf vast beter.)
Als je iets aan je eenzaamheid doet, heb je kans dat je je ook minder "depressief" gaat voelen. want eenzaamheid is niet goed voor een mens.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen met dezelfde hobby's kun je bijvoorbeeld ontmoeten via een club, cursus of sport ofzo. Kijk maar eens of er iets in je buurt is wat je leuk zou vinden. Als je op school niemand hebt om mee op te trekken, kan ik me voorstellen dat je daar niet zo vrolijk van wordt. Hopelijk ontmoet je daarom op een andere manier nieuwe vrienden.

Andere antwoorden (5)

Je kunt bij de psycholoog beginnen dat is namelijk de eerste lijn. Die kan samen met jou vast stellen wat het probleem is en je doorverwijzen naar de juiste persoon om jouw probleem op te lossen of zelf jouw probleem oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begint toch eerst bij de huisarts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan, maar is niet verplicht
naar beide gaan.
de psycholoog voor je algemene toestand.
en de diëtist om je voeding op de rail te krijgen.
de diëtist zit nu nog in de basisverzekering: maak snel een afspraak!
heel veel succes, goed dat je er iets aan doen wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begint toch eerst bij de huisarts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja, had ik geen erg in.
die moet je verwijzen!
Eerst naar de huisarts, die denkt met jou samen verder over wat er moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies, daar begin je. +
Ga gerust bij de huisarts; deze kan goed helpen. De huisarts heeft mij ook goed geholpen met hetzelfde probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Goeierik,

De wereld ligt aan je voeten, je bent geboren in een van de welvarendste landen van de wereld, en de mogelijkheden zijn eindeloos. Kom uit je stoel, want de wereld zit te springen om personen als jij. Een echte doener en aanpakker, want dat ben je. Jij wilt je problemen aanpakken,
wat zeer goed is op jouw leeftijd, en zeker heel volwassen.

Wellicht denk je, wie ikke? Ja JIJ!

Het is tijd voor aktie, maak een lijstje van wat er moet veranderen, en hoe je dat gaat bereiken.
Enkele voorbeelden:

- Zoek een nieuwe hobby, bij elke vereniging mag je altijd wel een keertje gratis komen kijken, en is vaak erg motiverend.

- Ontmoet nieuwe vrienden:
www.nieuwemensenlerenkennen.nl

- Begin je eigen bedrijf
Nee, daar ben je oud genoeg voor, check dit als voorbeeld:
http://www.thijl.nl/
- Wees creatief,
en maak iets leuks voor jezelf of iemand anders www.instructables.com is een leuke site hiervoor

Maar bedenk boven alles, zolang je positief blijft:

Maak je plezier, creeer je vrolijkheid, en komt geluk je aanwaaien. Immers trekken positief ingestelde personen elkaar altijd aan.