Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn zoon poept groen. kan dit kwaad en hoe komt het?

hij had vanavond in zijn luier groene poep zitten. ik wil weten hoe dit komt en of het kwaad kan?

Toegevoegd na 1 dag:
mijn zoon is twee en half

Toegevoegd na 1 dag:
hij heeft trouwens geen spinazie gegeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft hij gegeten??
Amadea
12 jaar geleden
Hij heeft zeker spinazie te eten gekregen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruikt hij frisopep?
http://www.ouders.nl/friso/v0148.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is heel normaal dat baby's groen poepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is uw zoon? Baby poep is wel vaker groen namelijk...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

mijn zoontje heeft het ook gehad. dit kwam toen ik wisselde van voeding (nestle naar nutrilon) het stinkt behoorlijk maar gaat vanzelf over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe oud is hij? Als hij een paar weken of jonger is, kan het het gevolg zijn van krampjes. Ook kan het dan zijn dat hij te weinig voedingsstoffen binnen heeft gekregen (bij borstvoeding).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een baby is de spijsvertering nog niet optimaal , vindt men veel onverteerde voedingsstoffen terug in de ontlasting. Wanneer de baby spinazie eet, ziet de ontlasting groen. Eet hij tomaten, dan ziet de ontlasting rood. Dit is een normaal verschijnsel. bij een ouder persoon en de ontlasting is groen komt dit door een teveel aan gal en ee nte lange verblijfduur in de darm, bij dit verschijnsel zou ik even de huisart bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand met het syndroom van down of een een spastisch iemand kan goed een luier hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Rider. Staat er in het bovenstaande antwoord dat het om poep in een luier gaat? Nee.
Er staat dat als een ouder persoon groene kak heeft, die last heeft van gal.
Hoe weet een ouder persoon dat hij groene kak heeft? Juist, omdat hij in de pot kijkt en groene kak ziet. Niet omdat hij een luier aan heeft. En er zijn genoeg oudere personen die een luier om hebben, omdat ze hun blaas of darmen niet onder controle hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Daizy ik snap rider wel want in de vraag staat dat het om een luier gaat, dus voortaan als je comentaar op iemand geeft lees dan wel even de vraag, aub.
Zoals eerder aangegeven komt het vaker voor dat baby's groen poepen,maar ik vraag me af of je borstvoeding geeft want als jij dan spinazie gegeten hebt en je baby drinkt zijn moedermelk,dan is zijn poep ook groen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
groen kan door de voeding komen ,maar ook als het eten niet goed verteerd en(of) hij verstopping heeft

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding