Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hard buikje

Mijn nichtje van 16 maanden heeft een heel hard buikje. Ze is erg klein en dun voor haar leeftijd. Wat zou dit kunnen zijn? Ik maak me best zorgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
931
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit kan ook komen doordat ze een lange tijd niet gepoept heeft

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Zou ik bij het consultatie bureau vragen. Kun je vaak gewoon bellen. Bij zoiets belangrijks toch altijd beter dan al deze "experts".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de harde buik kan veroorzaakt worden door constipatie. leg het de huisarts even voor.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Er zijn nog wel kindjes die erg klein en dun zijn voor hun leeftijd. Bespreek je zorgen eens met de ouders van het kindje. Als zij het nodig vinden zullen zij wel beslissen om een arts te raadplegen.
Een hard buikje kan misschien wijzen op constipatie. Maar nogmaals, de ouders zullen daar beter op kunnen antwoorden, bespreek het met hen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan inderdaad constipatie zijn. Kan ook een glutenintolerantie zijn. Mijn zusje had dit ook, en vanaf dat ze het dieet volledig volgde verdween het buikje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook komen doordat haar verdere lichaampje iel en dun is dat het zo lijkt. Alles is in de groei en het velletje staat mss wat op spanning doordat de rest zo iel is, maar de ingewanden hebben natuurlijk wel normale afmetingen.

Zolang het kindje geen pijn heeft en verder lekker levendig is en geen last heeft van verstopping, kun je dit als normaal beschouwen. De verhoudingen bij kleine kindjes zijn heel anders dan bij volwassenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding