Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Nee dat kan aleen van snel veranderendr lichtinvallen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hoog uit als je 2 liter in korte tijd achterelkaar drinkt. Dan is de kans dat het gebeurd klein maar hij is er wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit is een verhaal gehoord, eigen ervaring dus
Vaak is het onduidelijk waarom iemand op een zeker moment een aanval krijgt. De aanval komt vaak uit het niets.

Echter, bij sommige personen is de aanleiding wel duidelijk: er is dan een duidelijk verband tussen bepaalde situaties of factoren en het ontstaan van een aanval. Deze situaties of factoren worden ook wel triggers genoemd. Zo krijgen sommige mensen een aanval:

bij overmatig alcoholgebruik, bij grote spanning, heftige emoties, slaaptekort, tijdens de menstruatie, temperatuur wisselingen, en bijvoorbeeld bij koorts. En inderdaad een flikkerend licht of game. Maar een energy drankje.. nee.

Het is niet zo dat als men de triggers vermijd er geen aanvallen zullen optreden. De triggers verhogen de statistische kans op een aanval maar ze zijn geen oorzaken.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/26155-aandoening-epilepsie.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Epilepsie weet ik niet, je kunt wel veel andere kwaaltjes krijgen. Ik ga soms ontzettend trillen, krijg hartkloppingen. Voel me opgefokt, en krijg hoofdpijn. Het werkt erg vochtafdrijvend, vandaar ook o.a. de hoofdpijn. Als je veel drinkt, dan zie je op lange termijn ook dat je huid gaat uitdrogen. (tenminste bij mij(

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees net het volgende:
Probeer stimulerende middelen zoals caffeïne (in koffie, cola en sommige energiedranken), alcohol en drugs te vermijden, zeker als ze aanvallen uitlokken. Overmatig gebruik van alcohol is gif voor de zenuwcellen en kan het slaappatroon verstoren, wat tot meer aanvallen kan leiden. Sommige medicijnen beïnvloeden de werking van uw anti-epileptische medicijnen wat het risico op aanvallen verhoogt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog 1 site gevonden, en: ja het kan dus wel!

De (bij)werkingen van cafeïne zijn dosisafhankelijk en te onderscheiden in:
remming van de eetlust
aanzetten van de vetverbranding
vermindering van de slaap ('wekeffect')
verhoogde alertheid
vermindering van het vermoeidheidsgevoel
een gevoel van euforie (welbehagen)
hoge bloeddruk en hartritmestoornissen
aanzetten van de urineproductie
vermindering van de coördinatie
misselijkheid en diarree
nervositeit, beverigheid
hallucinaties en epileptische aanvallen

(in energydrink zit veel cafeïne)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je wel "overdoseren", want van 1 energy drankje gaat het niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb na 2 red bulls dat ik ga trillen, hartkloppingen, hoofdpijn, opgefokt, ellendig. Ik drink meestal energydrink van euroshopper. Maar daar moet ik ook max 3 van drinke, anders gaat het ook mis, soms zelfs al na 1.
het is dus erg persoonlijk, de een kan er beter tegen dan de andere.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding