zoon 2 jaar heeft erge luieruitslag. Verschillende dokters geven verschillende zalfjes maar niets helpt. hij trekt het steeds open tot het bloed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
6.1K
rebecca
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/open-luieruitslag-helpt.83992 deze vraag heb ik ook eens gesteld, wat ik als beste antwoord had werkte bij mij heel erg goed.
als mijn zoontje nu weer rood word doe ik dit altijd en het werkt goed.

Antwoorden (14)

Probeer even olijf olie of zonnebloem olie op zijn billen te smeren na elke verschoning. Ik heb het ook mee gemaakt met mijn kinderen. Id hij wel getest op allergie, misschien is hij allergisch voor zijn luiers. Veel succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maizena poeder werkt ook super goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ want werkt vaak geweldig, al klinkt het wat vreemd.
Vaker verschonen dan je normaal doet , maar laat het ook luchten dus geen luier om , dat is wel lastig maar werkt heel goed weten wij uit ervaring , daarnaast gebruiken wij altijd sudocreme en zeker als het open is er wat dikker opgooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer er voor het slapen gaan, honing op en overdag Calendula crème. En stap tijdelijk over op biologische luiers. Deze bevatten geen bleekmiddelen en zijn volledig natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vervelend dat hij zoveel last heeft van luieruitslag.. Helaas zit er ook veel verschil in babybilletjes waardoor bij elk kind weer iets anders het beste werkt.. Wat voor doekjes gebruik je? Sommige doekjes zijn heel nattig waardoor het huidje ook snel geïrriteerd raakt. Bepanthen hielp goed bij mijn zoontje.. En verder zo snel mogelijk beginnen aan zindelijkheidstraining
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter heeft dit ook eens gehad, toen hielp ook niets van de gewone dingen meer, ook Bepanthen niet, terwijl dat normaal wel altijd hielp.
Volgens de huisarts was het waarschijnlijk een schimmelinfectie. Ik moest toen Daktarin halen (zonder recept verkrijgbaar bij de drogist). Hij zei erbij: 99% kans dat dit helpt. Als het niet helpt, die ene procent dus, dan doet het pijn als je het er op smeert, dus dat merk je meteen.
Het heeft heel goed geholpen. Ik heb wel de hele tube leeggemaakt, een paar weken lang, want ik durfde telkens niet zo goed te stoppen, maar het is niet terug gekomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is trouwens ook verkrijgbaar bij de apotheek, dus in het weekend kan je 't ook krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit was een van de eerste zalfjes helaas geen effect :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's vervelend. 't Is zo zielig he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja héél zielig, hij heeft er erg veel last van met momenten.
Eerst voorzichtig reinigen.

Dan Eosine om de wondjes uit te drogen.

Droogdeppen en dan Inotyol zalf.

Zo deden we het bij erge luieruitslag in het kinderdagverblijf waar ik gewerkt heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook geprobeerd :( moet zeggen dat deze zalf iets beter hielp maar na enkele tijd niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je in dat geval toch best de kinderarts of dermatoog raadpleegt. Het kan een schimmel zijn of de uitslag kan geïnfecteerd zijn, en dan helpen al de middeltjes die je hier te lezen krijgt niet.
Ik smeer na het badje altijd balneum olie op de billen van mn dochter. Werkt perfect! Als het heel erg is kun je het ook in het bad doen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens naar het eten.
Van kiwi is bekent dat sommige kinderen daar snel luieruitslag van krijgen
Maar ook paprika, tomaten , citrusvruchten en uien. probeer te achterhalen of het na het eten van bepaalde voedingsmiddelen erger is.

Als het zulk weer is als vandaag, dan is in zijn blootje in de tuin lopen, als dat kan, heel goed.
De zon droogt de wondjes uit, wat alleen maar goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mijn dochter kregen we toen niets meer leek te helpen kaliumpermanganaat oplossing van een arts ,het trok in drie dagen weg en kwam niet meer terug, wat het beste helpt is bij dit weer geen luier aan en in de blote kont laten lopen ,de zon doet wonderen ,en je kind gaat veel eerder op het toilet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe maizena in een strooier en doe dat op de billetjes
dit is al heeel oud oma's deden dat al en helpt echt!
of eiwit opkloppen en op de billetjes smeren wel steeds goed schoonmaken en zorgen dat de billetjes goed droog blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
genoeg tips. zodra het kan zonder luier rond laten lopen of een dun soepel katoenen broekje aan (zachter stof dus)

dan kan de boel drogen en broedt het even niet aan de billetjes. een ongelukje zit er in natuurlijk maar zo heb ik die van mij zindelijk gekregen overigens. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop sudocreme bij kruidvat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
calendula emulsie van VSM of de gel van de Aloe Vera plant. Dit geneest wonden zeer snel, vermindert irritatie, verkoelt, en laat wondjes mooi helen.