Wat zijn dit voor edelstenen (en zijn het wel echte edelstenen?)?

Ik zit op een school in Zuid Limburg in Nederland. Op onze school is ook een natuurspeeltuin. Een paar kinderen ontdekten dat er edelstenen in de grond zaten en toen wilde iedereen natuurlijk edelstenen opgraven. Ik heb er ook drie gevonden (zie de foto). Maar zijn het eigenlijk wel echte edelstenen (en zoja, welke dan)? En kan het eigenlijk wel dat er edelstenen in Nederland te vinden zijn?

Picture for question
10 maanden geleden
in: Natuur
2.5K
ronron1212
10 maanden geleden
nee dat zijn geen edelstenen
LeonardN
10 maanden geleden
Kan je een foto toevoegen die wel in focus is?
Amadea
10 maanden geleden
Ze lijken veel op de gelukssteentjes die voor 50 eurocent per stuk verkocht worden en uit het Duitse Idar-Oberstein afkomstig zijn.

Antwoorden (1)

Nee, dat zijn geen edelstenen. Tenminste niet zoals ze er uit zouden zien als ze gevonden worden. Deze zijn bewerkt en gewoon te koop, zoals Amadea al opmerkte. Als het in een speeltuin is vermoed ik eerder, dat ze door mensen van die speeltuin verstopt zijn om deze zomer als kindervakantiebezigheid een dagje schatgraven te organiseren. Maar dat ze te vroeg ontdekt zijn
10 maanden geleden