Wat is er met mijn cactussen?

Ik heb deze cactussen al 3 jaar. Ik ben er achter gekomen dat je cactussen eigenlijk een winterstop moet geven dus dat heb ik dit jaar voor de eerste keer gedaan. In maart ben ik begonnen met water te geven. Nu merk ik op dat mijn cactussen onderaan geel verkleuren er wat verschrompeld uit komen te zien. Ik heb de cactussen uit de pot gehaald en vond dat de aarde en wortels ontzettend droog waren. Ik ben vandaag ook achter potgrond geweest en heb ze dus nieuwe grond gegeven. Maar wat zou de oorzaak kunnen zijn van die gele verkleuring aangezien de wortels niet rot zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Hebben ze koel gestaan of in een verwarmde kamer?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ze staan altijd op dezelfde plek waar het ongeveer 20 graden is
Rieneke1
3 jaar geleden
@Grace123, dan heb je dus geen winterstop in acht genomen. Dat houdt nl in: koel zetten en zeer weinig water geven.

Antwoorden (1)

Winterstop wil niet zeggen dat je ze helemaal geen water meer moet geven, zeker niet als ze in een verwarmde kamer staan. Minder water geven, dat is de bedoeling, en stoppen met voeding geven (als je dat normaal al doet).
Ik zie niets geks aan je cactussen, het kan zijn dat ze wat verhouten aan de basis, maar dat kan geen kwaad.
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Winterstop geven kan niet in een verwarmde kamer.